The National Library of Georgia მთავარი - ბიბლიოთეკის შესახებ - ელ.რესურსები 
  შესვლა
ბიოგრაფიული ლექსიკონი
დასაწყისიკატეგორიები  
ძიება
პიროვნების სახელი:

საქართველოს ბიოგრაფიულ ლექსიკონში იხილავთ იმ პიროვნებათა ბიოგრაფიებს, რომლებიც საქართველოს ისტორიის ნაწილნი არიან ან დაკავშირებულნი არიან საქართველოსთან, უცხოვრიათ საქართველოში ან მის ფარგლებს გარეთ.

ლექსიკონის მხარდამჭერია საქართველოს ეროვნული ბიბლიოთეკა.

პროექტი მიზნად ისახავს, გამოაქვეყნოს მაქსიმალურად ყველა ცნობილი ქართველი. ამ უნიკალური ლექსიკონის შევსებაში, ვფიქრობთ, ჩაერთვება მთელი საქართველო.

შემოგვიერთდით ფეისბუქის გვერდზე



ოთარ კერვალიშვილი

ოთარ კერვალიშვილი
დაბადების თარიღი:14 აგვისტო, 1948  (76 წლის)
კატეგორია:ინჟინერი, მეცნიერი

ბიოგრაფია

დაბადების ადგილი: სოფელი ზედა ჟოშხიში, ამბროლაურის რაიონი.

დაამთავრა საქართველოს პოლიტექნიკური ინსტიტუტის სატრანსპორტო ფაკულტეტი მიმოსვლის გზათა მშენებლობის (საავტომობილო გზების) სპეციალობით 1974 წელს.

1975-1990წწ. მუშაობდა საქართველოს საავტომობილო გზების სამინისტროს საპროექტო ინსტიტუტ "საქსახგზაპროექტში" ინჟინრად, პროექტის მთავარ ინჟინრად, მაგისტრალური გზების განყოფილების უფროსად; 1990-2004წწ. საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ექსპერტიზის ბიუროს, ექსპერტიზის სამმართველოს უფროსად; 2001 წლიდან არის საავტომობილო გზების დარგის დამოუკიდებელი ექსპერტი; 2005 წლიდან მუშაობს შპს "ექსპერტიზა, მშენებლობა, დიზაინის" დირექტორად; შრომითი მოღვაწეობის პერიოდში, როგორც პროექტის ავტორს და მთავარ ინჟინერს, მონაწილეობა აქვს მიღებული მთელი რიგი საავტომობილო გზების დაპროექტება-მშენებლობაში, როგორებიცაა: "საგარეჯო-უდაბნოს" (სიგრძით 55 კმ), "წნორი-ენამთა-საბათლო-ფიროსმანის" (0-33 კმ), "ჩოხატაური-ბახმაროს" (სიგრძით 53,5 კმ) და სხვა; 2006-2008წწ. განახორციელა ქ. მცხეთის ცენტრალური და შიდა გზების რეკონსტრუქცია-რეაბილიტაცია, ქ. მცხეთის ყოფილი ბიბლიოთეკის და N4 ბაგა-ბაღის რეაბილიტაცია, მცხეთის გარე განათების მოწყობა, სვეტიცხოვლის საკათედრო ტაძრის მიმდებარე ტერიტორიაზე არსებული ქვის საფარის რეკონსტრუქცია-რეაბილიტაცია და ა.შ.; 2007 წელს მისმა ფირმამ გაიმარჯვა საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის მიერ გამოცხადებულ კონკურსში "თბილისი-სენაკი-ლესელიძის" საავტომობილო გზის 87-ე კმ-ზე არსებული მეწყერის სტაბილიზაციისათვის მეწყერსაწინააღმდეგო ღონისძიებების შესახებ; გარდა საინჟინრო მოღვაწეობისა, ეწევა მნიშვნელოვან საზოგადოებრივ მოღვაწეობას; აქტიურად მონაწილეობს საქართველოს მშენებელთა ენციკლოპედიური ცნობარის, წიგნების "გამოჩენილი მშენებლები და ხუროთმოძღვრები" და სამეცნიერო-ტექნიკური, ინტელექტუალურ-საპატენტო, არქიტექტურულ-სამშენებლო, ფსიქოლოგიურ-სოციოლოგიური, ეკონომიკური და ეკოლოგიური ტერმინების მცირე განმარტებითი ლექსიკონის სარედაქციო კოლეგიების მუშაობაში; 2005 წლიდან არჩეულია საქართველოს ეროვნულ და სოციალურ ურთიერთობათა აკადემიის ნამდვილ წევრად - აკადემიკოსად; 2012 წლიდან არის რაჭის გადარჩენისა და განვითარების კავშირის თანათავმჯდომარე და სრულიად საქართველოს რაჭის რეგიონის განვითარების ფონდის თავმჯდომარე. 1990 წელს დაჯილდოვდა საქართველოს უმაღლესი საბჭოს პრეზიდიუმის საპატიო სიგელით.

წყარო: საქართველოს არქიტექტორთა და მშენებელთა ენციკლოპედია. -თბ., 2017.-გვ.287-288; წიგნი ღირსებისა: ტ. 3/ შემდგ.: თამაზ ყიფიანი (რედ.), თენგიზ გაჩეჩილაძე, გურამ სიმონიშვილი.- თბ., 2001. - გვ.270

ორგანიზაციის, ასოციაციის ან ჯგუფის წევრი

  • საქართველოს საინჟინრო აკადემია, წევრ-კორესპონდენტი

ჯილდოები, პრემიები და პრიზები

  • 1998 - ღირსების მედალი
    ახალქალაქი-ნინოწმინდის საავტომობილო გზის მონაკვეთის მშენებლობის დადგენილ ვადაში დამთავრებისა და მკაცრ კლიმატურ პირობებში მაღალი პროფესიონალიზმის გამოვლენისათვის

გააზიარე: