"შაჰნამეს" ვერსიების კვალი იაკობ დუმბაძის "არჩილ მეფის ქებაში" // დიდი როქი ქართულ ლიტერატურაში / მურმან თავდიშვილი. - თბილისი, 2010. - გვ. 60-64[MFN: 340]
კოლორიტული სიტყვა "ბოლუქ-ბოლუქი" და ე.წ. "აბდულმესიანის" პრობლემა // დიდი როქი ქართულ ლიტერატურაში / მურმან თავდიშვილი. - თბილისი, 2010. - გვ. 56-59[MFN: 341]
ანოტაცია: "აბდულმესიანის" ტექსტში გამოყენებული თურქული ტერმინის "ბოლუქ-ბოლუქის" განმარტება ქართველი მეცნიერების მიერ. ავტორად მიჩნეულია იაკობ (დუმბაძე) მიტროპოლიტი
პერსონალია:იაკობ (მიტროპოლიტი, მწერალი, 1679-1721, დუმბაძე).
დავით რექტორის ერთი "იაღლიში" და ქართული მეცნიერების ფიასკო // დიდი როქი ქართულ ლიტერატურაში / მურმან თავდიშვილი. - თბილისი, 2010. - გვ. 14-16[MFN: 343]
ანოტაცია: დავით რექტორმა ხელით გადაწერილ ხოტბაში (იაკობ შემოქმედელის "არჩილის ქება") არჩილ მეფის ნაცვლად შავთელის "აბდულმესიანად" გამოაცხადა და დავით მეფსალმუნის ადგილას თამარი ჩაწერა
პერსონალია:დავით რექტორი (საზოგადო მოღვაწე, 1745-1824, დავით ალექსის ძე მესხიშვილი); იაკობ შემოქმედელი (მწერალი, დუმბაძე).
ანოტაცია: მკვლევარები იოანე შავთელის "აბდულმესიანისა" და იაკობ მიტროპოლიტის ქმნილება "არჩილ მეფის ქებაზე". სინამდვილეში "აბდულმესიანი" იგივე იაკობ დუმბაძის ნაშრომი "არჩილ მეფის ქებაა"
პერსონალია:იოანე შავთელი (მწერალი); იაკობ (მიტროპოლიტი, 1679-1721, დუმბაძე).
"ვეფხისტყაოსნის" სახეები იაკობ დუმბაძის "არჩილ მეფის ქებაში" // დიდი როქი ქართულ ლიტერატურაში / მურმან თავდიშვილი. - თბილისი, 2010. - გვ. 39-56[MFN: 346]