(εὐκοσμία) (// კეთილადშემკობილ-ება) =ანუ თუ რაოდენი რაჲ სხუაჲ თქუმულ არს წმიდათა მათ მღდელთ-მთავართა მიერ ზეცისათა მათ მღდელთ-მთავრობათა ღმრთის სახისა კეთილადშემკულებისათჳს? (არეოპ., ზეც., More…
(εὔκοσμος) =ამის კეთილადშემკულისა და სამღდელოჲსა წესიერებისა ხატ არს მორცხუეობაჲ იგი მომავალისაჲ მის (არეოპ., საეკლ., ეფრ., 2.III.4); ანგელოზთა ერთ ჰყოფს კეთილადშემკულითა მით და More…
(εὐπρεπής) =ესრეთ იქების სახიერებაჲ დიდთა ღმრთის-მეტყუელთა მიერ, ვითარცა კეთილი და ვითარცა სიკეთე, ვითარცა სიყუარული და ვითარცა საყუარელი და რაოდენნი რაჲ სხუანი არიან კეთილადშუენიერნი More…
(εὐταξία ἡ) =საღმრთოჲსა და სამღდელოჲსა კეთილადწესიერებისა დასაბამ არს იგი (არეოპ., საეკლ., ეფრ., 2.III.4); ხოლო აწ სამღდელოჲ შემკობილებაჲ… მოგუეთხრობვოდედ განყოფილი განმწმედელთობად და More…
(ἀγαθοειδές τό) =უსრულესი მათ შორის არს [არა] კეთილგუარობაჲ ოდენ, არამედ მაკეთილებელობაჲ (პრ., კავშ., პეტრ., 122; 75.19-20) =ძველქართულ-ძველბერძნული ფილოსოფიურ-თეოლოგიური More…
(τὸ ἀγαθῶν ποιητικόν) =და ბოროტი არცა არს არს, არცა მოქმედება არსთა, ხოლო სახიერებისაგან არსცა არს და კეთილთ-მოქმედებაცა (არეოპ., საღმრ., ეფრ., 4.20); – αὐτοπραγία ἡ – და ყოვლისავე More…
(ἡ τἀγαθοῦ ἔφεσις) =ვითარ სიმრავლესა ეშმაკთასა არა სურის კეთილისა და სახიერებისა, არამედ ნივთთ-მოყუარე არს და განვრდომილ მისვეობისაგან ანგელოზებრივისა მის კეთილთ-მოსურნეობისა (არეოპ., More…
(ἀγαθοεργός) =რამეთუ თჳთ იგი კეთილისმოქმედი არსთა ტრფიალებაჲ სახიერებისა შორის ზეშთააღმატებით წინაჲთვე იყო (არეოპ., საღმრ., ეფრ., 4.10); – ἀγαθοποιός – და არა არს ყოვლითურთი სიბოროტე More…
(ἀγαθοποιέω) =ვინაჲცა ანუ არა კეთილ არს ანუ, უკუეთუ კეთილ არს, კეთილისმოქმედცა არს და კეთილისა მომყვანებელ (არეოპ., საღმრ., ეფრ., 4.21) =ძველქართულ-ძველბერძნული More…