(ὕστερον τό) უკანასკნელი =პირველი და უკუანაჲსკნელი… არა არიან ერთსახელ, არამედ – თჳთ-თჳს (დამასკ., დიალ., ეფრ. 46,6) = ძველქართულ-ძველბერძნული ფილოსოფიურ-თეოლოგიური ტერმინოლოგიის More…
(κακουργέω) =ცხად უკუჱ არიან აწნი იუდეანნი, ვითარმედ უკეთურებენ თარგმანებისათჳს (თტე., მიქ., გელ., 5.2, K 1, 402r); – πονηρεύομαι – მათ წილ, რომელ იუკეთურეს ქცევათა მათთა მიერ მათ შორის More…
(κακία ἡ) =უკუეთუ არა არს ბოროტი, სათნოებაჲ და უკეთურებაჲ იგივე და ერთი იყვნენ და ყოველი ყოველსა და კერძოჲ ძალისაებრსა შორის (არეოპ., საღმრ., ეფრ., 4.19); – κακόν τό – მრწამს, ვითარმედ More…
(μερικώτερος) ყველაზე მცირე ნაწილი, ნაწილობრივი =სახენი… უკერძოობითეს არიან ნათესავთასა (დამასკ., დიალ., არს. 8,2); ესე უკერძოობითესი ვიდრემე არს ნათესავთასა (ამონ., ტარიჭ., 28,40) More…
(ἀθανασία ἡ) =რამეთუ რაჲმცა იყო ყოვლად უმწუხროჲსა და განმანათლებელისა უკუდავებისა სწორ? (არეოპ., საეკლ., ეფრ., 7.III.5); რამეთუ დასაბამი არს არსთაჲ, რომლისა მიერ არს ყოველთა თჳთყოფაჲცა More…
(ἀποφατικῶς) უარყოფითი მსჯელობა =არა ყოველი მოკლებაჲ უკუთქუმით მოიჴსენებვის, არამედ არიან წათ-ქუმით სათქუმელნიცა მოკლებანი, ვითარცა სიბრმე, სიყრუე და კუალად, არა ყოველი სახე წათქუმით More…