selected terms: 766 page 39 of 39
„ხაჩეცარი“
სომხური სახელია „სამწმიდის“ საგალობელზე („წმიდაო ღმერთო, წმიდაო ძლიერო, წმიდაო უკუდავო“) დამატებული მონოფიზიტური თეზისისა – „რომელი ჩუენთჳს ჯუარს ეცუ“ (ὁ σтαυρωϴϵίϛ δί ἡμάϛ). ქალკედონურმა More…
„ხედვა ღმრთისა
არს აქაჲ ესე სარკის-სახე განწმედაჲ გონებათაჲ, რომლისა მიერ ზოგს-რე და კერძოდ აქავე მიემადლების თითოეულსა განცდაჲ ძალისა განგებულებათა მისთაჲსა. ხოლო უსრულესი იგი ხედვაჲ მერმისა მის More…
„ჯდომაჲ ღმრთისაჲ
სახის-მეტყუელებით ითქუმის, და განმარტებით გულისჴმის-საყოფელად უღონო არს, რამეთუ იგი თავადი გარე-შეუწერელ არს: არცა ზის, არცა დგას, არცა ვალს, არამედ ყოველივე აღუვსიეს და შეუცავს, და იგი More…
„ჴელ ღმრთისა
არიან ორნი იგი სრულმყოფელნი სამ-გუამოვნებისა მისისანი: ძე და სული, რომელთა მიმართ თქუა, ვითარმედ: „ვქმნეთ კაცი ხატად და მსგავსად ჩუენდა“ (დაბ. 1,26). და კუალად ჴელ არს ზოგად სამთაჲვე იგი More…
„ჴელნამკუდრევნი“
იგივე ნეკროხიროტონები, ანუ მკვდრის ხელთდამსხმელნი. ზედწოდება ივლიანიტებს უკავშირდება, კერძოდ, ამბავს, როცა ივლიანე ჰალიკარნასელის გარდაცვალების შემდეგ მისმა მიმდევარმა ორმა ეპისკოპოსმა More…
„ჴმა უფლისა
არს არა განმკუეთელი (ფს. 28,7) რაჲმე, გინა მომწყლველი ჰაერისაჲ, არამედ ძალი იგი მისი უხილავად მეტყუელი, რომელი ზრახავს გონებასა შინა წმიდათასა. და კუალად ჴმა ღმრთისა ეწოდების ყოველსავე More…
საღმრთისმეტყველო ლექსიკონი-ცნობარი ლექსიკონები
to main page Top 10FeedbackLogin top of page
© 2008 David A. Mchedlishvili XHTML | CSS Powered by Glossword 1.8.9