„ესე იგი არს: უფალო, ღმერთო ძალთაო“ (კლარჯული მრავალთავი, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადა და გამოკვლევა დაურთო თამილა მგალობლიშვილმა, თბ., 1991.) =რუხაძე, გრიგოლ საღმრთისმეტყველო More…
„ადამ ურჩებითა მით კაცთა სიკუდილის მიზეზ ექმნა და სამოთხისაგან შიშუელი გამოვარდა, და ლეღჳსა ფურცლითა შვილთ-სხმისა მიზეზნი იგი გონიერად დაიფარნა, ხოლო ჩუენმან ამან ადამ, რომელ არს ქრისტე, More…
წმ. გრიგოლ ღმრთისმეტყველი: «ვითარცა ადამის მიერ მოვკუედით, ეგრეთვე ქრისტეს მიერ ვცხონდეთ»; კომენტარი ღირ. მაქსიმე აღმსარებელისა: «ვითარცა-იგი ადამის ურჩებისა მიერ ყოველნი სიკუდილსა მიეცნეს, More…
თავდაპირველი განსაზღვრება ადამიანისა, რომელსაც ეკლესიის მამები ხშირად იყენებდნენ, წარმართ ფილოსოფოსებს ეკუთვნით: ადამიანი არის გონიერი და მოკვდავი ცხოველი. ადამიანი არის გონიერი და მოკვდავი More…
„ადამს დამორჩილებულ იყვნეს მჴეცნი, ვიდრე არღა გარდასრულ იყო მცნებასა და არა გამოვრდომილ იყო სამოთხით“ (მამათა ცხორებანი (ბრიტანეთის მუზეუმის ქართული ხელნაწერი XI ს-სა), ტექსტი გამოსაცემად More…
ოდესმე ცაჲ ითქუმის, და ოდესმე ეკლესიაჲ, და ოდესმე ქალწული, და ოდესმე გუამი კაცად-კაცადისაჲ, გინა თუ ყოველივე, რომელსაცა ზედა განისუენოს ნებამან ღმრთისამან. რამეთუ ამათ ყოველთა მიერ ცხად More…
«არა ჴელით ქმნულთა შინა მკჳდრ არს ღმერთი, არამედ სიყუარულით დაიტევის სულებსა შინა მართალთასა და მათი შემოკრებაჲ ღმრთისა ეკლესია და სამკჳდრებელ იქმნების. ღმრთისა ადგილ არა არს, რამეთუ თავისა More…
XVIII ს-ის ბოლოს პროტესტანტულ გარემოში გაჩენილი რელიგიურ-ფილოსოფიური თეორიის მიმდევრები, რომლებიც ქრისტიანულ ცხოვრებაში დოგმატების მნიშვნელობას უარყოფდნენ (კანტი, შლეიერმახერი). მათი აზრით, More…