„პირი ხოლო მისი (მოსესი) ბრწყინვიდა და შინაგან არა აქუნდა ბრწყინვალებაჲ, ხოლო ქრისტჱსი ბრწყინვალებაჲ ყოვლადვე სრულ იყო, ვითარცა გარეშე, ეგრეცა შინაგან“ (კლარჯული მრავალთავი, ტექსტი More…
კაცი „შეიქმნა აზნაურად, ნებსით ქმნა ცოდვაჲ, ამისთჳს განიპატიჟა. აწ არა თუ ბუნებით არს ცოდვაჲ, არამედ შემძლებელ არს ბუნებაჲ კაცისაჲ, რაჲცა ენებოს, ყოფად. ხოლო ღმერთმან ქმნა უკუდავად და More…
მსგავსად კაცისა, ანგელოზსაც „ნეფსით ცხორებაჲ აქუნდა და ჴელმწიფებასა შინა მისსა იყო გინა თუ ღმრთისა თანა ყოფაჲ, ანუ თუ უცხოყოფაჲ სახიერისა მისგან. რამეთუ გაბრიელ ანგელოზი არს და მდგომარე არს More…
„ოდეს ქრისტჱ ვიტჳრთით, ყოვლისაგან თავისუფალ ვიქმნით“ (სინური მრავალთავი 864 წლისა, სასტამბოდ მოამზადეს ძველი ქართული ენის კათედრის წევრებმა აკაკი შანიძის რედაქციით, წინასიტყვაობით და More…
See also: ერთარსი =რუხაძე, გრიგოლ საღმრთისმეტყველო ლექსიკონი-ცნობარი / გრიგოლ რუხაძე ; რედ. გვანცა კოპლატაძე. - მე-2 გამოცემა. - თბ. : საქ. საპატრიარქოს გამ-ბა, 2013 (გამ-ბა More…
უფალი იესო ქრისტეს „ორი ბუნებანი გუამოვნებითისა იგივეობისა და ურთიერთას დატევნისათჳს ერთ ძე არიან, რამეთუ ძეობაჲ გუამოვნებისაჲ არს და არა ბუნებისაჲ და ვითარ-იგი მუნ ერთი თაყუანისცემაჲ არს More…
არს ქრისტე, ვითარცა თავსა თჳსსა დამომკიდებელი ყოვლისავე ასოებისაჲ, რომელ არს სახელითა მისითა წოდებული სავსებაჲ ეკლესიისაჲ და სიმრავლე ერთა მორწმუნეთაჲ“ (ძვ. ქართული ენის კათედრის შრ. 11, More…
არს ღმერთი მამაჲ, რომელსა-იგი სამართლად უწოდიან თავ, ვითარცა მშობელსა ძისასა და გამომავლინებელსა სულისა წმიდისასა“ (ძვ. ქართული ენის კათედრის შრ. 11, შესავალი ფსალმუნთა თარგმანებისა, გამსც. More…