უძველესი ტრადიციით ოთხი საპატრიარქო საყდარი არსებობდა: ალექსანდრიის, ანტიოქიის, რომისა და ეფესოსი, იმის მიხედვით, თუ რომელი მახარებელი სად იყო აღსრულებული (იმავე თანმიმდევრობით – მარკოზი, More…
„რამეთუ ოთხშაბათსა უფლისათჳს ბოროტი იგი განძრახვაჲ იქმნა ჰურიათაჲ და პარასკევსა ჯუარს ეცუა უფალი, ამისთჳს განწესებულ არს ორთა მათ დღეთა მარხვაჲ“ (მცირე სჯულისკანონი (ექვთიმე მთაწმიდელისა), More…
იგი, გარდა იმისა, რომ სამების პირთა შორის სუბორდინაციის შეტანით „უკნინესად იტყოდა ძესა მამისად“ (თეოდორე აბუკურა, ტრაქტატები და დიალოგები, თარგმნილი ბერძნულიდან არსენ იყალთოელის მიერ, More…
„წმიდა მოციქულთა რჩულისკანონსა ესრეთ წერილ არს: „უკუეთუ ვინმე ებისკოპოსობისა პატივი საფასითა მიიღოს, ანუ ხუცობისაჲ, ანუ დიაკონობისაჲ, აღიჴოცენ მღდელობისაგან საფასით კურთხეული იგი და More…
(ὄροϛ) დოგმატური შინაარსის ეპისტოლე, ან დადგენილება. =რუხაძე, გრიგოლ საღმრთისმეტყველო ლექსიკონი-ცნობარი / გრიგოლ რუხაძე ; რედ. გვანცა კოპლატაძე. - მე-2 გამოცემა. - თბ. : საქ. More…
რომელ არს „მაცხოვნენ ჩუენ“ (სინური მრავალთავი 864 წლისა, სასტამბოდ მოამზადეს ძველი ქართული ენის კათედრის წევრებმა აკაკი შანიძის რედაქციით, წინასიტყვაობით და გამოკვლევით (კათ. წევრები – ივ. More…
„ოქროჲ არს სარწმუნოებაჲ, გუნდრუკი – სასოებაჲ, მური – სიყუარული“ (ღირ. მაქსიმე აღმსარებლის კომენტარები წმ. გრიგოლ ღმრთისმეტყველის 38-ე სიტყვაზე „შობისათვის” / სიტყვანი წმ. გრიგოლ More…
ღმრთისმეტყველების „ოქროს საუკუნე“ არის მეოთხე, ვინაიდან ამ ჟამის წმიდა მამათა – ათანასი ალექსანდრიელის და, განსაკუთრებით, ბასილი დიდის, გრიგოლ ნაზიანზელისა და გრიგოლ ნოსელის – More…