(მთ. 3,11) „რაჲ არს საბელი იგი, რომელსა განჴსნად ვერ ჴელგეწიფების? – საიდუმლოჲ იგი ქუეყანად მოსვლისა და განკაცებისაჲ, რომლისა მცირეცა ნაწილი ძნელ არს განჴსნად და გულისჴმისყოფად არა ხოლო თუ More…
„ბოროტი არს იგიცა გმობაჲ, რომელნი შერევნასა მას იკადრებენ და ერთად გუამად იტყჳან მამასა და ძესა და სულსა წმიდასა და სამთა ამათ სახელთა ერთსა ზედა საქმესა დადებად ზრახვენ. ბოროტ არს More…
საბელიანიზმის ერესიარქი. მისი მწვალებლობა დაგმეს ალექსანდრიის (261 წ.) და რომის (262 წ.) საეკლესიო კრებებზე. საბელიანოზთა მიხედვით, სამების წევრები (მამა, ძე და სულიწმიდა) სახელებია ერთი More…
See also: ერი ღმრთისა =რუხაძე, გრიგოლ საღმრთისმეტყველო ლექსიკონი-ცნობარი / გრიგოლ რუხაძე ; რედ. გვანცა კოპლატაძე. - მე-2 გამოცემა. - თბ. : საქ. საპატრიარქოს გამ-ბა, 2013 (გამ-ბა More…
„რამეთუ ვითარცა ხატი გამოაჩინებს პირმშოსა მას სახესა, ეგრეთვე საზღვარი და სიტყუაჲ გამოაჩინებს მას, რომლისა იყოს საზღვარ და სიტყუა. ხოლო საზღვარი მამისაჲ არს ძჱ, ვითარცა სიტყუაჲ, რომლისა More…
„რომელ-იგი ჩუენ შემძლებელ ვიყვენით დატევნად, ეგრჱთ გამოგუეცხადა“ (სინური მრავალთავი 864 წლისა, სასტამბოდ მოამზადეს ძველი ქართული ენის კათედრის წევრებმა აკაკი შანიძის რედაქციით, More…
„თუ ვითარ იშვების ძე მისგან (მამისგან), ანუ ვითარ გამოვალს სული, ამისი უჯერო არს გამოძიებაჲ“ (თეოდორე აბუკურა, ტრაქტატები და დიალოგები, თარგმნილი ბერძნულიდან არსენ იყალთოელის მიერ, ტექსტი More…
უკურნებელი სენი არ არსებობს: „არა არს სალმობაჲ, რომელი მიეახლოს მას (ღმერთს) და არა განიკურნოს; და არცა შეცოდებული, რომელი მივიდეს კართა მისთა და არა პოოს წყალობაჲ; და არცა სნეული, რომელმან More…
(სასჯელი იოვანე ნათლისმცემლის თავის მოკვეთისათვის) „და იყო დღეთა ზამთრისათა, იმღეროდა ასული ეროდიაჲსი მახლობელად ჯურღმულსა, წყლითა სავსესა დაყინებულსა. უძურა ფერჴთა მის ქალისათა და More…
სამების პირთა უცვალებელი თვისებანი: „მამაჲ არს მამაჲ, დაუსაბამოჲ, რამეთუ არა ვისგან შობილ არს. ძე არს ძჱ, არა უშობელი, არამედ მამისაგან შობილი, ჟამითა დაუსაბამოჲ, რამეთუ დამბადებელი ჟამთაჲ More…
„უწყით უკუე და აღვიარებთ, ვითარმედ: ერთ არს ღმერთი, ერთარსებაჲ და ერთ ბუნებაჲ, და სამგუამოვნებით არს და იცნობების, მამასა ვიტყჳ და ძესა და სულსა წმიდასა, ვითარმედ მამაჲ და ძჱ და სული წმიდაჲ More…
სამივე ერთარსი ჰიპოსტასის ნება, მადლი, ანუ ენერგია, ერთია, მაგრამ პირველი მიზეზი და წყარო წმიდა სამების ყოველი ნებელობისა და ქმედებისა არის მამა, რომელიც მოქმედებს ძის მიერ სულიწმიდით. More…
მამაჲ ზეგარდამო სამ გზის წამებს დიდებასა ძისასა: პირველად იორდანესა ზედა (ნათლისღებისას); მეორედ მთასა ზედა თაბორსა (ფერისცვალებისას); და მესამედ იერუსალიმში მაცხოვრის დიდებით შესვლის დღეს More…
„იტყჳს სადმე კაცი წმიდაჲ, იგნატი არს სახელი მისი, ვითარმედ: დაეფარა მთავარსა ამის სოფლისასა ქალწულებაჲ მარიამისი და ეგრეთვე შობაჲ მისი და სიკუდილი ქრისტესი“ (ძველი მეტაფრასული კრებულები More…
„პეტრე, თავი იგი მოციქულთაჲ და კლდჱ სიმტკიცჱ, იტყჳს: უფალო, კეთილ არს ჩუენდა აქა ყოფაჲ (მთ. 17,4). ნანდჳლვე კეთილ არს ყოფაჲ, სადა ღმრთის მეცნიერებაჲ ისწავების, და ნათელი ღმრთეებისაჲ More…
მაცხოვრის ამაღლებისას „წჳმაჲ და ცუარი, სიცხე და მზჱ, მთოვარე და ვარსკვლავები, ქუხილნი და ელვანი შიშით თაყუანის-სცემდეს მას. რამეთუ ესე ყოველნი პირველსა ცასა არს. და მეორესა მას, რომელნი More…
„დაასხა სამოთხე ედემს აღმოსავალისასა, რომელ-იგი არს საუნჯე ყოვლისავე სიხარულისა და შუებისაჲ; რამეთუ ედემი შუებად გამოითარგმანების. და არს ადგილი იგი აღმოსავალს, უმაღლესად ყოვლისა ქუეყანისა; More…
ღმერთმა ადამი სამოთხიდან კაცთმოყვარების გამო გამოდევნა: „გამოჴადა იგი სამოთხისაგან, რამეთუ არა ღირს იყო იგი მიერვე მუნვე მიქცევად ცოდვისა მისთჳს, და დაამკჳდრა იგი წინაშე სამოთხესა მას, More…
დაცემამდე „გუაქუნდა ანგელოზთა სწორი სამოთხესა შინა შუებაჲ“ (უდაბნოს მრავალთავი (IX-X სს.), აკაკი შანიძისა და ზურაბ ჭუმბურიძის რედაქციით, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადეს: ლ. ბარამიძემ, კ. More…