(სასჯელი იოვანე ნათლისმცემლის თავის მოკვეთისათვის) „და იყო დღეთა ზამთრისათა, იმღეროდა ასული ეროდიაჲსი მახლობელად ჯურღმულსა, წყლითა სავსესა დაყინებულსა. უძურა ფერჴთა მის ქალისათა და შთავარდა More…
სამების პირთა უცვალებელი თვისებანი: „მამაჲ არს მამაჲ, დაუსაბამოჲ, რამეთუ არა ვისგან შობილ არს. ძე არს ძჱ, არა უშობელი, არამედ მამისაგან შობილი, ჟამითა დაუსაბამოჲ, რამეთუ დამბადებელი ჟამთაჲ More…
„უწყით უკუე და აღვიარებთ, ვითარმედ: ერთ არს ღმერთი, ერთარსებაჲ და ერთ ბუნებაჲ, და სამგუამოვნებით არს და იცნობების, მამასა ვიტყჳ და ძესა და სულსა წმიდასა, ვითარმედ მამაჲ და ძჱ და სული წმიდაჲ More…
სამივე ერთარსი ჰიპოსტასის ნება, მადლი, ანუ ენერგია, ერთია, მაგრამ პირველი მიზეზი და წყარო წმიდა სამების ყოველი ნებელობისა და ქმედებისა არის მამა, რომელიც მოქმედებს ძის მიერ სულიწმიდით. More…
მამაჲ ზეგარდამო სამ გზის წამებს დიდებასა ძისასა: პირველად იორდანესა ზედა (ნათლისღებისას); მეორედ მთასა ზედა თაბორსა (ფერისცვალებისას); და მესამედ იერუსალიმში მაცხოვრის დიდებით შესვლის დღეს More…
„იტყჳს სადმე კაცი წმიდაჲ, იგნატი არს სახელი მისი, ვითარმედ: დაეფარა მთავარსა ამის სოფლისასა ქალწულებაჲ მარიამისი და ეგრეთვე შობაჲ მისი და სიკუდილი ქრისტესი“ (ძველი მეტაფრასული კრებულები More…
„პეტრე, თავი იგი მოციქულთაჲ და კლდჱ სიმტკიცჱ, იტყჳს: უფალო, კეთილ არს ჩუენდა აქა ყოფაჲ (მთ. 17,4). ნანდჳლვე კეთილ არს ყოფაჲ, სადა ღმრთის მეცნიერებაჲ ისწავების, და ნათელი ღმრთეებისაჲ More…
მაცხოვრის ამაღლებისას „წჳმაჲ და ცუარი, სიცხე და მზჱ, მთოვარე და ვარსკვლავები, ქუხილნი და ელვანი შიშით თაყუანის-სცემდეს მას. რამეთუ ესე ყოველნი პირველსა ცასა არს. და მეორესა მას, რომელნი More…
„დაასხა სამოთხე ედემს აღმოსავალისასა, რომელ-იგი არს საუნჯე ყოვლისავე სიხარულისა და შუებისაჲ; რამეთუ ედემი შუებად გამოითარგმანების. და არს ადგილი იგი აღმოსავალს, უმაღლესად ყოვლისა ქუეყანისა; More…
ღმერთმა ადამი სამოთხიდან კაცთმოყვარების გამო გამოდევნა: „გამოჴადა იგი სამოთხისაგან, რამეთუ არა ღირს იყო იგი მიერვე მუნვე მიქცევად ცოდვისა მისთჳს, და დაამკჳდრა იგი წინაშე სამოთხესა მას, More…
დაცემამდე „გუაქუნდა ანგელოზთა სწორი სამოთხესა შინა შუებაჲ“ (უდაბნოს მრავალთავი (IX-X სს.), აკაკი შანიძისა და ზურაბ ჭუმბურიძის რედაქციით, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადეს: ლ. ბარამიძემ, კ. More…
უძღები შვილის დაბრუნებით გახარებულმა მამამ დაუკლა მას „ზუარაკი იგი ჭამებული“ და „შეჰმოსა სამოსელი იგი პირველი“ (ლკ. 15,22-23). „ხოლო რაჲ არს ზუარაკი იგი? თჳთ თავადი ძჱ ღმრთისაჲ არს, More…
დიდი სჯულისკანონში დამოწმებულია სამოქალაქო სამართლებრივი კანონები, რომელნიც თავიანთი სულისკვეთებითა და შინაარსით საეკლესიო დადგენილებებს შეესატყვისებიან. „ყოველნი ესე წოდებანი... სახელ More…
წმიდა კჳრიაკოს ეპისკოპოსი „მყოვარ ჟამ გულს-მოდგინედ ილოცვიდა, რაჲთამცა გამოჩნდა ეგევითარი რაჲ ნიში, ვითარცა ჯუარსა მას ზედა, ეგრეცა სამშჭუალთა. და აღსრულებასა ოდენ ლოცვისასა, ვითარმცა თქუა More…
„ფრიად უძჳრეს არს იგივე ცოდვაჲ საეკლესიოჲსა დასისაგანთაჲ მასვე ცოდვასა ერისაგანთასა, რამეთუ იგი მარტოდ თავთა თჳსთა შეაგინებენ, ხოლო შორის მირწყუმათა მოქმედნი უსჯულოებისანი ყოველსა ყოველსავე More…
„წმიდა არს, წმიდა არს, წმიდა არს უფალი საბაოთ, ერთ ბუნებაჲ ღმრთეებისაჲ სამითა გუამოვნებითა. წმიდა არს ღმერთი მამაჲ, რომელმან სათნო-იყო შენ შორის და შენგან სრულ-ყოფად პირველ საუკუნეთა წინა More…
„წერილ არს მოსაჴსენებელთა შინა ეკლესიისათა, ვითარმედ დღეთა მათ პროკლე კონსტანტინეპოლელ მთავარეპისკოპოსისათა იქმნა ძრვაჲ დიდი. და მრავალ დღე იძრვოდა სამეუფოჲ იგი ქალაქი. და განვიდა ყოველი More…
საეკლესიო მწერლობაში ეს ცნება როგორც ზნეობრივი და ასკეტიკური ღმრთისმეტყველების, ისე დოგმატიკის სფეროებსაც მოიცავს და იგი პრაქტიკული მოღვაწეობის თუ თეორიული სწავლების საქმეში ზომიერებისა და More…