„უგუამობაჲ ორ-სახედ ითქუმის, რამეთუ ოდესმე უგუამო ეწოდების მას, რომელი არცა ოდეს ყოფილ იყოს და არცა ყოფად იყოს; ხოლო ოდესმე – მას, რომელსა არა თავსა შორის თჳსსა აქუნდეს ყოფაჲ, არამედ – More…
სამოღვაწეო ადგილი, „სადა არა არნ ყოვლადვე ჴმაჲ ძეთა კაცთაჲ, სადა არს მშჳდობაჲ და ყუდროებაჲ დიდი, სადა-იგი არა არს ჟღავილი, დამაბრკოლებელი ცრემლთაჲ, არცაღა კუალად სიმრავლჱ, და More…
„კაცად-კაცადსა საქმეთაებრ თჳსთა ღირსად მიეგების: მჴნეთა და წმიდათა თჳსთა გჳრგჳნოსან-ჰყოფს, ხოლო ცოდვილთა არა მოიყვანებს საშჯელად, არამედ პატიჟად წარავლინებს ცეცხლსა საუკუნესა. მას ჟამსა More…
„უჟამოდ და არა ჟამიერად იშვა მამისაგან ძჱ და ამისთჳს დასაბამი არს მამაჲ, ვითარცა მიზეზი. არამედ უჟამოჲ დასაბამი, რამეთუ არცაერთი ჟამი შემოსრულ არს შორის მამისა და ძისა, არამედ ოდესცა იყო More…
„რომელი უსამართლოდ მონაგებთაგან იქმნ ქველის-საქმესა, იგი უფროჲს-ღა შეიგინებინ მით ნაცვალად მადლისა“ (მამათა სწავლანი, X და XI სს-თა ხელნაწერების მიხედვით გამოსცა ილია აბულაძემ ა. შანიძის More…
„უსარგებლო არს სიბრძნე, რომელმან ვერ შეუძლოს განდევნად სენი იგი ბოროტი სულისაგან თჳსისა“ (მამათა სწავლანი, X და XI სს-თა ხელნაწერების მიხედვით გამოსცა ილია აბულაძემ ა. შანიძის რედაქციით, More…
(ებრაელთა მაცა) „რომელნიცა მღდელობისა მოწესეობისა ზიარ არიან, ვამცნებთ მათ, ეგრეთვე მორწმუნეთა ერისკაცთა, რაჲთა არავის ჴელ-ეწიფებოდის მიღებად ჰურიათაგან მათისა მის უფუარისა, რამეთუ More…
სამების პირველი ჰიპოსტასის, მამა ღმერთის საკუთარი თვისება, რომლითაც იგი სხვა ორი პირისგან იმით განსხვავდება, რომ დასაბამი, ანუ საწყისი არა აქვს. თვისება მამის უშობელობის ანუ ერთდასაბამობისა More…
„ანგელოზთა ვიტყჳ და სულთა, შეცვალებასა შინა არიან და ქცევასა. ანგელოზნი იცვალებიან წარმართებითა კეთილსა შინა და უმეტესობითა, რომელი-იგი გონებათა მათთა წარმართებითა იქმნების. ეგრეთვე სულნი More…
გუმბადის VI მსოფლიო კრების (692 წ.) კანონების 32-ე მუხლი მიძღვნილია სომხების საეკლესიო პრაქტიკაში ზიარებისათვის წყალშეურეველი ღვინის გამოყენების წინააღმდეგ. საქმე ისაა, რომ დიოფიზიტებისთვის More…
„პირველი იგი კაცი ქუეყანისაგან მიწისა, მეორე იგი კაცი – უფალი ზეცით (1კორ. 15,47), არა თუ ჴორცთა იტყჳს ზეცით, ვითარ-იგი მწვალებელნი წარჰრევენ, არამედ ამას მოასწავებს, ვითარმედ არა ლიტონი More…
უფლად მჴედრობათა სახელ-იდების, რაჟამს გესმას „უფალი საბაოთ“, რამეთუ „საბაოთ“ მჴედრობათად გამოითარგმანების ენისაგან ებრაელთაჲსა. და კუალად უფალ ძალთა და უფალ მტკიცე არს ძე, რომლისა-იგი More…