„სადაცა არნ ბრძოლაჲ, მუნცა არნ პატივი, და სადაცა ღუაწლი, მუნცა გჳრგჳნი“ (მამათა სწავლანი, X და XI სს-თა ხელნაწერების მიხედვით გამოსცა ილია აბულაძემ ა. შანიძის რედაქციით, თბ., 1955.) More…
„რაჲზომ იხილოს ღმერთმან კაცი, ვითარმედ განწმიდა გონებაჲ თჳსი და იცნა ღმერთი, ესეზომ გამოუცხადებს მას თავსა თჳსსა მას საუკუნესა“ (ღირ. მაქსიმე აღმსარებლის კომენტარები წმ. გრიგოლ More…
„წმიდა იყო და უცოდველ ბუნებაჲ კაცთაჲ ჯერეთ და ზიარებად თჳსად აღიყვანებდა მას ღმერთი შთაბერვითა მით სულისაჲთა და ხატად თჳსად შექმნითა. ვითარ-ესე რაჟამს შეიბღალა იგი ვნებათა მიერ და განეშორა More…
„ღმერთი ღმერთთა თანა შეიერთებოდის“, – „ესე იგი არს, ვითარმედ ვთქუა ახალი და მაღალი საქმჱ. რამეთუ ჭეშმარიტად მაღალი და დიდი საქმე არს, რომელ ბუნებითი იგი ღმერთი მადლითა ღმრთივქმნულთა მათ, More…
„უკუეთუმცა დაემარხა პირველსა მას კაცსა მცნებაჲ, ღმერთ იქმნებოდა“ (ღირ. მაქსიმე აღმსარებლის კომენტარები წმ. გრიგოლ ღმრთისმეტყველის 38-ე სიტყვაზე „შობისათვის” / სიტყვანი წმ. გრიგოლ More…
„ღმრთეებაჲ ბუნებისა არს სახელ და არა გუამოვნებისა“ (ანტინესტორიანული ტრაქტატები არსენი ვაჩეს ძის „დოგმატიკონში”, ქართული თარგმანების ტექსტი გამოსაცემად მოამზადა, შენიშვნები და ლექსიკონები More…
„იგი ზეცათა შინა მამისა თანა ზის და ჩუენ შორის არს და თითოეულისა წესსა ჰხედავს და სიმტკიცესა სარწმუნოებისასა. ნუუკუე ჴორცითა აწ არა აქა არს, მის გამო ჰგონებდე სულითაცა არა აქა ყოფასა, More…
See also: წმიდა წერილი =რუხაძე, გრიგოლ საღმრთისმეტყველო ლექსიკონი-ცნობარი / გრიგოლ რუხაძე ; რედ. გვანცა კოპლატაძე. - მე-2 გამოცემა. - თბ. : საქ. საპატრიარქოს გამ-ბა, 2013 (გამ-ბა More…
ღმერთი შეუცვალებელია: „არავინ ჰგონებდეს ბუნებასა ღმრთეებისასა ადგილითი ადგილად შეცვალებისა შემწყნარებელად... სიტყუაჲ მამისა თანა იყო და კაცთა შორის იქცეოდა ჴორცითა თჳსითა განცხადებულად და More…
„და ვითარ ილოცვიდა ოდენ წმიდაჲ სტეფანე, და მეყსეულად ძრვაჲ იყო დიდ და განეხუნეს სამყარონი ცისანი, და იხილა ცათა შინა მამაჲ, მჯდომარჱ ზედა საყდართა მბრწყინვალეთა, და ძჱ იესუ ქრისტე მარჯუენით More…
ღმერთი ყველგანმყოფია: „იგი მარადის ყოველსა ადგილსა არს“ (სინური მრავალთავი 864 წლისა, სასტამბოდ მოამზადეს ძველი ქართული ენის კათედრის წევრებმა აკაკი შანიძის რედაქციით, წინასიტყვაობით და More…
„ჯერ არს გულისხმის-ყოფად დიდიცა ესე ღმრთისა საიდუმლოჲ. რამეთუ ოდეს იგი იოვანჱსთჳს ეხარა, არა თუ ელისაბედისა მოივლინა გაბრიელ ანგელოზი, არამედ ზაქარიაჲსა, რამეთუ იოვანე თესლისაგან ზაქარიაჲსა More…
ათეისტი, ანუ ღმრთის უარმყოფელი და ის, ვინც ბოროტების მიზეზად ღმერთს მიიჩნევს, ერთნაირად უგუნურნი არიან: „უგუნურ არს უკუე ჭეშმარიტებით და გამოჴუებული გონებისაგან და სიბრძნისა, რომელი More…
ეკლესიის სწავლება ღმრთისა და მის მიერ შექმნილი სამყაროს შესახებ. მისი შესატყვისი ბერძნული ტერმინია თეოლოგია (Θϵολογία) რომელიც ორი სიტყვისაგან შედგება: Θϵόϛ , ღმერთი და λόγοϛ“, სიტყვა. More…
„ქრისტესმშობელად არა სახელ-ვსდებთ წმიდასა მას ქალწულსა. რამეთუ ბილწმან მან და საძაგელმან, ჰურიათა მსგავსმან, უშჯულომან ნესტორი დამჴსნელად სახელსა მას ღმრთისმშობელისასა ესე მოიპოვა და არა More…
ღმერთი დადგა შესაკრებელსა ღმერთთასა (ფს.81,1) თეოდორიტე კვირელის განმარტებით: დავით მეფემ და წინასწარმეტყველმა „ღმრთად უწოდა მათ, რომელნი მსგავსად თჳსა მთავრად და წინამძღურად დაადგინნა“. More…
ეწოდების ემბაზსა წმიდისა ნათლის-ღებისასა, რომელი-იგი არა წყარო არს, არცა სამარადისოდ მდინარე, არამედ ქრისტეს მიერ აღმოცენებულ არს; დასრულებასავე თანა საწუთროჲსა ამის ჟამთაჲსა იგიცა More…