„არა უჴმს ქრისტეანეთა ჰურიაებრისა წესისა მარხვაჲ და რაჲთა შაბათსა შინა უქმობდენ, არამედ შრომაჲ უღირს მათ ამას დღესა შინა, ხოლო კჳრიაკისა პატივისცემითა უქმებაჲ მას დღესა, ვითარცა ქრისტეანეთა, More…
„შუენიერ იყო ხილვად ნერგი იგი და კეთილ საჭმლად ნაყოფი იგი. არამედ დაფარულად ხრწნილებაჲ შემოიყვანა, რამეთუ ზეშთა ბუნებისაობისაგან ბუნებისა გარეგანობად გარდამომიყვანა მე და უხრწნელებისაგან More…
წმ. ექვთიმე მთაწმიდელის „წინაძღუარში“, ერთი მხრივ, მოცემულია განსაზღვრებანი: ქრისტე „არა ერთი ბუნებაჲ არს, ორთაგან შეზავებული, არამედ ერთი გუამი ორითა ბუნებითა და ორნი ბუნებანი ერთსა შინა More…
„მეგობარნი სწავლისათჳს იკითხვენ და მტერნი გამოძიებისათჳს აღიძრვიან“ (უდაბნოს მრავალთავი (IX-X სს.), აკაკი შანიძისა და ზურაბ ჭუმბურიძის რედაქციით, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადეს: ლ. ბარამიძემ, More…
გნოსეოლოგიური პრინციპი ასე განისაზღვრება: „ოდეს ყოვლითა კრძალულებითა დავიცვნეთ ჩუენ სულნი და განვიწმიდნეთ გონებანი და დავსთესოთ სიმართლჱ, ამისსა შემდგომად, ვითარცა დავით და სოლომონ და More…
(ბიბლია და ბუნება) „აწ უკუე სწავლისაგანცა წერილთაჲსა და საქმეთაგანცა ბუნებითთა უწყით, ვითარმედ არს ჭეშმარიტად ღმერთი, ყოველთა დამბადებელი და მპყრობელი და განმგებელი“ (წმ. ეფთვიმე More…
„წმიდამან სამებამან ერთღმრთეებამან არარაჲსაგან და რაჲთურთით ყოვლად არასადა მყოფისაგან შექმნა ხილულნი და უხილავნი“ (თეოდორე აბუკურა, ტრაქტატები და დიალოგები, თარგმნილი ბერძნულიდან არსენ More…
„არა თუ ღმრთეებისაგან რაჲმე მისცა, არამედ ბრძანებით უჴორცოჲ იგი სული მისცა და გონიერი. და ამისთჳს თქუა, ვითარმედ თავისა თჳსისა მიერ მისცა. ესე იგი არს, ვითარმედ უჴორცოჲ და უნივთოჲ More…
ღმერთმა, მისი ბუნების მსგავსი ანგელოზების შექმნის შემდეგ, მისგან სრულიად განსხვავებული ნივთიერი სამყარო შექმნა: „რაჟამს განემზადა კეთილად მის მიერ საქმჱ იგი პირველი, იზრახა მეორისა ამისთჳს More…
„ვინაჲთგან მან (ღმერთმან) იგი ცაჲ შექმნა, არღა არს ექუს ათასი წელი“ (უდაბნოს მრავალთავი (IX-X სს.), აკაკი შანიძისა და ზურაბ ჭუმბურიძის რედაქციით, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადეს: ლ. ბარამიძემ, More…
წმიდა წერილში „შემდგომად შექმნისა დაწესებულ არს სახელი ესე დაბადებისაჲ და გუასწავებს, ვითარმედ სიტყუაჲ ესე დაბადებისაჲ მრავალსა ადგილსა განახლებისა და კეთილად შეცვალებისათჳს თქუმულ არს“ More…
„დაბადებაჲ ამის ქუეყანისაჲ დიდებულისაჲ იქმნა ოთხთა ამათგან ნივთთა მწრაფლ. და არსებად მოვიდა ძალითა ღმრთისაჲთა და აღემართა ბრძანებითა ღმრთისაჲთა მეყსეულად. ხოლო შესაქმესა კაცისასა განზრახვაჲ More…
„შეცვალებაჲ ვნებაჲ არს, ხოლო უვნებელი იგი უცვალებელცა არს“ (წმ. ეფთვიმე მთაწმიდელი, წინამძღუარი (სარწმუნოებისათვის), ტექსტი გამოსაცემად მოამზადეს თორნიკე ჭყონიამ და ნანა ჩიკვატიამ; More…
„ვითარცა რაჟამს ჴორცნი იშუებდენ და აღძრულ იყვნენ ვნებათა მიერ, მაშინ სული იტანჯების და დაბნელებულ არს. რაჟამს სათნოებათა წესი და ნათელი გულისჴმისყოფისაჲ წარვიდენ, ეგრეთვე კუალად რაჟამს სული More…
„კაცსა შუებასა თანა მოუჴდის ურვაჲცა“ (სინური მრავალთავი 864 წლისა, სასტამბოდ მოამზადეს ძველი ქართული ენის კათედრის წევრებმა აკაკი შანიძის რედაქციით, წინასიტყვაობით და გამოკვლევით (კათ. More…
„თქუენ, ნათელღებულთა, რომელთა მოგიღებიეს ბეჭედი იგი ნათლისღებისაჲ, დაიმარხენით თავნი თჳსნი დაცვად ბეჭდისა მის, რომლითა აღიბეჭდენით, რაჲთა ჰძწოდით საიდუმლოჲსა მისთჳს, რომელი მოცემულ არს More…