ჯე ჯო ჯუ
ჯერ

ჯერ-არს

Gk. δεῖ
 
ჯერ-არს, რაჲთა იყოს მხოლოობაჲ ყოველთა ყოვლობათაჲ გათჳთებულად (პრ., კავშ., პეტრ., 69; 45.9); ჯერ-არს, რაჲთა ყოველი მზიარებელი რაჲთავე ემსგავსებოდის ზიარებულსა (პრ., კავშ., პეტრ., 136;; 83.19-20);ἀναγκή – ჯერ-არს, რათა იყოს პირველი შეერთებული ერთთაგან, და ვპოოთ დასაბამის-გამოჲ არა ჯერ-არს მისიცა ერთისა მრავლობაჲ, რაჲთა არა იყოს ვიდრე უსაზღვროობამდე (პრ., კავშ., პეტრ., 5; 7.13-14);λείπεται – ჯერ-არს უკუე, რაჲთა თჳთმიმდრეკადი იყოს პირველ მიმდრეკ (პრ., კავშ., პეტრ., 14; 18-19);χρησάμενον ἔστιν – მათისავე ჯერ-არს ჴმარებაჲ აღმოსაჩენელისაჲ სულისა უკუდავყოფისათჳს (ნემეს., პეტრ., 2; 51.3-4)
Source: ძველქართულ-ძველბერძნული ფილოსოფიურ-თეოლოგიური ტერმინოლოგიის დოკუმენტირებული ლექსიკონი = Old georgian-greek documented dictionary of philosophical-theological terminology: (მასალები) / [ქართველოლ., ჰუმანიტ. და სოც. მეცნ. ფონდი რუსთაველის ფონდი; პროექტის ავტ. და სამეცნ. ხელმძღვ. დამანა მელიქიშვილი; პ/მგ რედ. ანა ხარანაული, ბერძნ. ტექსტის რედ.: ლევან გიგინეიშვილი, ვიქტორია ჯუღელი]. - I-ლი გამოც.. - თბ.: ბაკურ სულაკაურის გამ-ბა, 2010. - 29სმ.
to main page Top 10FeedbackLogin top of page
© 2008 David A. Mchedlishvili XHTML | CSS Powered by Glossword 1.8.9