შა შე შვ შთ ში შო შრ შუ შფ შჯ
შე- შეკ შემ შენ შერ შეს შეუ შეც შეძ შეწ შეხ

შე-გუამებულ-ი

Gk. ὑποστάς (ὑφίστημι)
არსებობის მქონე, შემტკიცებული, ჰიპოსტასურად არსებული
 
კაცობრივსა უფლისასა, არა ჩუენებრ ლიტონად შეგუამებულსა, არამედ ღმრთეებრ ჯერჩინებისა თქუმა არ შესაძლებელ არს (მქს., პიროს., გელ., 28,35);ὑφιστάμενος ὑφίστημι) – სხეულებრივად შეკავშირებული – საკუთრად გუამოანი არს, ანუ თჳსაგან არა შეგუამებული, არამედ გუამთა შინა ხილული, ვითარ-იგი სახე, რომელ არს ბუნებაჲ კაცისაჲ (დამასკ., დიალ., არს. 30,2) შდრ. // რომელი თავით თჳსით ვერ შეკრბებოდის, არამედ სხუათა გუამთა შინა იხილვებოდის (ეფრ.);ἱστάμενος (ἵστημι) – ბუნება უკუე არს საკუთარი მიზეზი და მშობელობითი მის-შორისთა გუამთაჲ და ამისთჳს გუამად იწოდებიან, ვითარცა მისვე ბუნებითისა წყაროჲსაგან შეგუამებულნი (ანასტ. სინ., არს., II, 190-191);ὑφεστώς (ὑφίστημι) – რომელნიმე ლიტონსა წულილმოგონებისა შორის არიან მხოლოდ, ვითარცა ვაც-ირემი და ჰიპოკენტავროსი და რაოდენნი ეგევითარნი ეგევითარებ, ხოლო რომელნიმე ნანდჳლ შეგუამებულნი არიან (ამონ., ტარიჭ., 103,5); ὑφιστάναι (ὑφίστημι) – მყოფთაგანნი რომელნიმე შეგუამებულ არიან, ხოლო რომელნიმე ლიტონთა ზედმოგონებათა შინა არიან (ამონ., ტარიჭ., 34,7)
Source: ძველქართულ-ძველბერძნული ფილოსოფიურ-თეოლოგიური ტერმინოლოგიის დოკუმენტირებული ლექსიკონი = Old georgian-greek documented dictionary of philosophical-theological terminology: (მასალები) / [ქართველოლ., ჰუმანიტ. და სოც. მეცნ. ფონდი რუსთაველის ფონდი; პროექტის ავტ. და სამეცნ. ხელმძღვ. დამანა მელიქიშვილი; პ/მგ რედ. ანა ხარანაული, ბერძნ. ტექსტის რედ.: ლევან გიგინეიშვილი, ვიქტორია ჯუღელი]. - I-ლი გამოც.. - თბ.: ბაკურ სულაკაურის გამ-ბა, 2010. - 29სმ.
to main page Top 10FeedbackLogin top of page
© 2008 David A. Mchedlishvili XHTML | CSS Powered by Glossword 1.8.9