მიმართებითი კატეგორია
- რაჲსამემიმართნი იგინი არიან, რაოდენნი ვითარ თჳთ იყვნენ, ეგრეთვე სხუათად ყოფად ითქუმოდინ ანუ სხუაჲ ვითამე სხჳსა მიმართ და სხუათად ვიდრემე ყოფად ითქუმიან (დამასკ., დიალ., 37,1, არს); ესე ყოველნი აღიყვანნეთ საზოგადოჲსა ნათესავისა მიმართ – რაჲსამიმართისა (ამონ., ტარიჭ., 19,22); რაჲსამიმართთაგანნი არიან ნათესავნი და სახე (ამონ., ტარიჭ., 39,13); რაჲსა(მე)-მიმართი – πρὸς τι τὸ – გონებაჲ უფლისაჲ არსადა უფლად, არამედ ანუ ნებად, ანუ განზრახვად ანუ შორისქმნად რაჲსამე-მიმართად (მქს., პიროს., გელ. 33,10)
Source: ძველქართულ-ძველბერძნული ფილოსოფიურ-თეოლოგიური ტერმინოლოგიის დოკუმენტირებული ლექსიკონი = Old georgian-greek documented dictionary of philosophical-theological terminology: (მასალები) / [ქართველოლ., ჰუმანიტ. და სოც. მეცნ. ფონდი რუსთაველის ფონდი; პროექტის ავტ. და სამეცნ. ხელმძღვ. დამანა მელიქიშვილი; პ/მგ რედ. ანა ხარანაული, ბერძნ. ტექსტის რედ.: ლევან გიგინეიშვილი, ვიქტორია ჯუღელი]. - I-ლი გამოც.. - თბ.: ბაკურ სულაკაურის გამ-ბა, 2010. - 29სმ.