დროისმიერი, დროში არსებული
- ყოველსა სულსა ზიარებადსა არსებაჲ უკუე საუკუნოჲ აქუს, ხოლო მოქმედებაჲ – ჟამის-შორისი (პრ., კავშ., პეტრ; 191; 114,15-16); – ἔγχρονον – ყოვლითურთ ჟამის-შორისი და ყოვლითურთ რომლითამე საუკუნოჲ, ხოლო რომლითამე ჟამის-შორისი ერთბამად მყოფიცა არს და ქმნაჲცა (პრ., კავშ., პეტრ., 107; 66.8-9); – τὰ ἔγχρονα – ყოველმან ღმრთეებრმან განუნაწილებელად განწვალებადი უწყის, ხოლო უჟამოდ – ჟამის-შორისი, და არსაჭიროჲ საჭიროდ, და ცვალებადი – უცვალებელად (პრ., კავშ., პეტრ., 124.76.17-19);
- ჟამის-შორის-ი (რომლითამე) – რამით, რაღაცით, ნაწილობრივ დროში მყოფი, რაღაცით, რითიმე დროისმიერი – πῆ ἔγχρονον – ყოველი, ვიდრემე რომლითამე საუკუნოჲ, ხოლო რომლითამე ჟამის-შორისი, ერთბამად მყოფიცა არს და ქმნაჲცა (პრ., კავშ., პეტრ., 107; 66.8-9);
- ჟამის-შორისნ-ი – დროში არსებულნი – κατὰ χρόνον – ყოველთა საუკუნითთა უპირველეს არს საუკუნოჲ, და ყოველთა ჟამის-შორისთა – ჟამი უპირველეს წარმოდგომილ (პრ., კავშ., პეტრ., 53; 35.27-28)
Source: ძველქართულ-ძველბერძნული ფილოსოფიურ-თეოლოგიური ტერმინოლოგიის დოკუმენტირებული ლექსიკონი = Old georgian-greek documented dictionary of philosophical-theological terminology: (მასალები) / [ქართველოლ., ჰუმანიტ. და სოც. მეცნ. ფონდი რუსთაველის ფონდი; პროექტის ავტ. და სამეცნ. ხელმძღვ. დამანა მელიქიშვილი; პ/მგ რედ. ანა ხარანაული, ბერძნ. ტექსტის რედ.: ლევან გიგინეიშვილი, ვიქტორია ჯუღელი]. - I-ლი გამოც.. - თბ.: ბაკურ სულაკაურის გამ-ბა, 2010. - 29სმ.