- ნათესავი სამ-სახედ ითქუმის: პირველად უკუე მშობელთაგან, ვითარ-იგი ისრაელისაგანთა ისრაელ სახელ-ედების (დამასკ., დიალ., 2,1, ეფრ.); – მამა ღმერთი – γεννήτωρ ὁ – ერთ არს ღმერთი, მამაჲ სიტყჳსა ცხოველისაჲ, სიბრძნისა არსებითისაჲ და ძლიერებისა და სახისა თჳსისაჲ. სრული სრულისა მშობელი, მამაჲ ძისა მხოლოდშობილისაჲ (ნოს., ნეოკეს. ცხ., ეფრ., 18, S 384, 344r); თჳთგუამოვან ძე, ერთარს და თანადაუსაბამო მშობელისა (თტე., მრწ. 2, თეოფ., Jer. 23, 339v); – ღვთისმშობელი – κύουσα (κύω) – და ამას ცხად ჰყოფს ქალწული ზეშთაბუნებათა მშობელი (არეოპ., ეპ., ეფრ., 4); – τεκοῦσα (τίκτω) – გამოვიდა ღმერთი განჴორციელებული, შობილი გამოუთქუმელად და ქალწულებაჲ მშობელისაჲ დაიცვა განუხრწნელად (მიქ., მრწ. 7, ეფთ., Jer. 151, 84v) // (თტე., მრწ. 7, თეოფ., Jer. 23, 340v)
Source: ძველქართულ-ძველბერძნული ფილოსოფიურ-თეოლოგიური ტერმინოლოგიის დოკუმენტირებული ლექსიკონი = Old georgian-greek documented dictionary of philosophical-theological terminology: (მასალები) / [ქართველოლ., ჰუმანიტ. და სოც. მეცნ. ფონდი რუსთაველის ფონდი; პროექტის ავტ. და სამეცნ. ხელმძღვ. დამანა მელიქიშვილი; პ/მგ რედ. ანა ხარანაული, ბერძნ. ტექსტის რედ.: ლევან გიგინეიშვილი, ვიქტორია ჯუღელი]. - I-ლი გამოც.. - თბ.: ბაკურ სულაკაურის გამ-ბა, 2010. - 29სმ.