საქონლის შექმნის, წარმოებისა და გასაღების ციკლის სტრატეგიული მართვის კომპლექსური სისტემა, რომელიც მიზანმიმართულია მომხმარებელთა მოთხოვნილების მაქსიმალურად დასაკმაყოფილებლად და თავისუფალი ბაზრის პირობებზე აქტიური ზეგავლენით მიღებულ მაქსიმალურ მოგებაზე); რეალიზაცია; გასაღება (მომხმარებელზე და მოგებაზე ორიენტირებული ბიზნესის ფილოსოფია)
- cooperative – კოოპერატივების მეშვეობით გაყიდვა (გასაღება)
- direct – უშუამავლო მარკეტინგი, პირდაპირი მარკეტინგი
Source: ბერულავა, რევაზ ინგლისურ-ქართული უნივერსალური ბიზნეს-ლექსიკონი=English-Georgian Universal Business-Dictionary : ეკონომიკა, მარკეტინგი, მენეჯმენტი... შეიცავს 15000-მდე ინგლ. ტერმინს... და 30000-მდე ქართ. ლექსიკურ ერთეულს... / იაკობ მესხიას, ზურაბ გალდავას და ალექსანდრე ღლონტის რედ. ; საქ. საინჟ. აკად.. - თბ. : იბერთედ-პრესი, 1997 (ბ.ს. კომბ-ტი). - 350გვ. ; 20სმ.. - წიგნს ახლავს ავტ. მინაწერი. - ISBN 5-520-01523-6