Etym. ძვ. ბერძ. ανδρεία - კაცი, ბერძ. γυνής - ქალი ანდროგინიის ცნების მიხედვით, ყოველ ადამიანს, დამოუკიდებლად ბიოლოგიური სქესისა, შეიძლება ჰქონდეს როგორც მასკულინობის, ასევე ფემინურობის თვისებები და აერთიანებდეს საკუთარ თავში როგორც ტრადიციულ მამაკაცურ თვისებებს, ასევე – ტრადიციულ ქალურ ნიშნებს.
Source: წერეთელი მზია. გენდერი-კულტურული და სოციალური კონსტრუქტი: სალექციო კურსი სოც. მეცნ. მაგისტრატურისათვის / მზია წერეთელი ; [მთ. რედ.: მარინე ჩიტაშვილი, ენობრ. რედ.: ლია კაჭარავა] - თბ. : სოციალურ მეცნიერებათა ცენტრი, 2006
ფენომენი, როდესაც პიროვნება ერთმნიშვნელოვნად არ მიეკუთვნება ბინარული კატეგორიიდან ერთ-ერთს – „მამაკაცს“ ან „ქალს“, მანერების, ჩაცმულობის ან გარეგნობის გამო.
Source: შესავალი ლგბტ ფსიქოლოგიაში/[რედ.: შორენა გაბუნია, ირაკლი ვაჭარაძე; არასამთავრობო ორგანიზაცია „იდენტობა“]. - თბ., 2013. - 408 გვ.; 20 სმ. - განმარტებითი ლექსიკონი: გვ. 384-408.
ინდივიდისათვის დამახასიათებელი ერთდროულად კაცური და ქალური თვისებები.
Source: შესავალი ლგბტ ჟურნალისტიკაში/[ავტ. შორენა გაბუნია; რედ. ირაკლი ვაჭარაძე; არასამთავრობო ორგანიზაცია „იდენტობა“]. - თბ., 2013. - 319 გვ.; 20 სმ.. - დანართები: გვ. 145-316. - განმარტ. ლექსიკონი: გვ. 3-34
ერთდროულად მამაკაცური და ქალური მახასიათებლების ქონა; გამოიყენება იმ მნიშვნელობით, რომ ადამიანები უსქესო პიროვენებები არიან იმ გაგებით, რომ სქესი არ განაპირობებს (არარელევანტურია) მათს სოციალურ როლს ან პოლიტიკურ სტატუსს.
Source: პოლიტიკური იდეოლოგიები: შესავალი კურსი / ენდრიუ ჰეივუდი; [მთარგმნ.: თამარ ბაკურაძე და სხვ.; რედ.: ლაშა ბერაია, ზეინაბ სარაძე]. - მე-3 გამოც.. - თბ.: ლოგოს პრესი, 2004. - 432გვ.