აღნიშნავს ცნებას, რომლის მიხედვითაც ცოდნა მუდმივად იქმნება და არ ხდება მისი „აღმოჩენა“, მკვლევარს კი ცოდნის შექმნაში თავისი როლი აქვს. რეფლექსიური კვლევა ისეთი კვლევაა, რომელიც აღიარებს მკვლევარის როლს ცოდნის შექმნისას, და სადაც მკვლევარი ახდენს რეფლექსიას საკუთარ პოზიციასა და იმაზე, თუ როგორ შეიძლება ამას მონაცემთა ანალიზზე მოეხდინა გავლენა.
Source: შესავალი ლგბტ ფსიქოლოგიაში/[რედ.: შორენა გაბუნია, ირაკლი ვაჭარაძე; არასამთავრობო ორგანიზაცია „იდენტობა“]. - თბ., 2013. - 408 გვ.; 20 სმ. - განმარტებითი ლექსიკონი: გვ. 384-408.