1 2 3 4 5 6 7 8 9
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ჰა ჰე ჰი ჰო ჰრ ჰუ
ჰობ ჰოვ ჰოკ ჰოლ ჰომ ჰოპ ჰორ ჰოს ჰოტ

ჰოტორნის ეფექტი

1927 – 1932 წლებში ამერიკელი სოციოლოგები აკვირდებოდნენ სხვადასხვა ფაქტორების გავლენას შრომის ნაყოფიერებაზე ჩიკაგოში განლაგებულ ჰოტორნის ქარხანაში. აღმოჩნდა, რომ ნებისმიერი პარამეტრის (შესვენების ხანგრძლიობა, განათება, მუშების ბრიგადებად განაწილება) ნებისმიერი ცვლილებისას შრომის ნაყოფიერება იზრდებოდა. დაკვირვების ობიექტები თითქოსდა ცდილობდნენ „გაეხარებინათ“ დამკვირვებელი. ასევე ინფორმანტმაც შეიძლება ძალდატანებით შეცვალოს თავისი მეტყველება: დამკვირვებლის მიმართ კეთილგანწყობილების გამოსახატავად ილაპარაკოს უფრო „კულტურულად“, ან პირიქით ხაზი გაუსვას თავის სამეტყველო თავისებურებებს.
Source: ლადარია ნოდარ. სოციოლინგვისტიკა : [სახელმძღვ. სოციალ. მეცნიერებების მაგისტრანტებისათვის / რედ.: ლია კაჭარავა] - თბ. : მეცნიერება, 2002
to main page Top 10FeedbackLogin top of page
© 2008 David A. Mchedlishvili XHTML | CSS Powered by Glossword 1.8.9