კეთილის(ა)-საქმე, ქველის-საქმე, ქუეყანის-საქმე, შესაქმე, ძჳრის-საქმე, ჴელთ-საქმე. «ნაქმარი», «საქმარი», ქმნა, «ნაქმნევი»; რამე ამბავი:
- „რაჲ-მე იყოს... ს ა ქ მ ე მისი?“ M, —„რაჲ იყოს... ნ ა ქ მ ა რ ნ ი მისნი?“ მსჯ. 13,12; „ს ა ქ მ ე ნ ი მათნი“ G,—„დაცვაჲ... ს ა ქ მ ა რ თ ა მათთაჲ“ pb., რიცხ. 3,36;
- „რაჲთა ხედვიდენ ს ა ქ მ ე თ ა თქუენთა“ მთ. 5,16; „არა იტყოდის პირი ჩემი ს ა ქ მ ე ს ა კაცთასა“ ფს. 16,4; „ს ა ქ მ ე ს ა ვიქმ მე“ О, ამბ. 1,5; „ჰქმენ საკჳრველნი
- ს ა ქ მ ე ნ ი“ О, ეს. 25,1; „არა იპოვა სარცხჳნელი ს ა ქ მ ჱ მის თანა“ О, დან. 13,63; „ვისა მიმართ ს ა ქ მ ე გიც?“ ფოკა 345,2; „უთხრა დავითს ყოველი იგი ს ა ქ მ ე
- ბრძოლისაჲ მის“ О, II მფ. 11,18; „ამაონი არიან სა ქ მ ე ნ ი ნამღერნი“ pb., — ცუდ (ცუდად O) არიან ნ ა ქ მ ნ ე ვ ნ ი იგი საკიცხელნი“ I, იერემ. 10,15.
Source: აბულაძე ილია; „ძველი ქართული ენის ლექსიკონი“ (მასალები); გამომცემლობა „მეცნიერება“; თბილისი, 1973.