A E

იგ იდ იზ ილ იმ ინ იპ ირ ის იუ იქ იძ
ინა ინდ ინე ინვ ინს ინტ ინფ ინც

ინტელექტუალიზმი

შეხედულება ფს-გიაში გულისხმობს, რომ ად-ნის ფს-კურ ფუნქციათა შორის ინტელექტს /გონებას, აზროვნებას/ წამყვანი და განმსაზღვრელი როლი ენიჭება, რომ მასზე არის დამოკიდებული ად–ნის მთელი სულიერი ცხოვრების მიმდინარეობა, რომ გრძნობა და ნებელობა ინტელექტს დაქვემდებარებული ფუნქციებია, მაგ., ფს-გ ი. ჰერბერტს /1776−1841 /, ადამიანის მთელი სულიერი ცხოვრება წარმოდგენათა ასოციაციაზე დაჰყავდა, ე. ი. გონების, ინტელექტის ერთ–ერთ ფორმაზე. ეთიკაში ი. ზნეობის არსს უმთავრესად გონების საფუძველზე აგებს და მის ახსნა–გაგებაში უპირატესობას გონებას აკუთვნებს პედაგოგიკაში – ი. გონებრივ აღზრდას ძირითად პრობლემად თვლის და მას წამყვან მნიშვ. ანიჭებს.

Source: ბერულავა ნადეჟდა. ფსიქოლოგიის ცნება-ტერმინთა ლექსიკონი / ნადეჟდა ბერულავა, ზოსიმე ხოჯავა /რედ. ვ. კაკაბაძე. - თბ. : ინტელექტი, 2018. – 408 გვ. : ნახ.;20 სმ. .- ISBN-97899414826.
to main page Top 10FeedbackLogin top of page
© 2008 David A. Mchedlishvili XHTML | CSS Powered by Glossword 1.8.9