სუბ-ის აქტიური მიმართულება საგნისადმი. რ–რც ფს-კური ფენომენი ი. „ინტელექტუალური გრძნობაა“. ინტელექტუალურია იმიტომ, რომ ჩნდება მხოლოდ შემეცნებით მოქმედებასთან დაკავშირებით, ხოლო გრძნობაა იმიტომ, რომ ი. შესაცნობ საგანთან სუბ-ის დამოკიდებულების განცდაა. სუბ–ურად ი. გარკვეული საგნის შემეცნებისაკენ მიმართული, ემოციურად შეფერილი მისწრაფებაა. ი. თეორიულ მოთხოვნილებას განსაზღვრავს: აძლევს მას გარკვეულ მიმართულებას; თეორიული მოთხოვნილება შინაარსეულად განსხვავებული ი–ის სახით ვლინდება: მაგ., ი. მათემატიკისადმი, მუსიკისადმი, ისტორიისადმი და სხვა. ამიტომ ად-ნის გარემოსთან დამოკიდებულებაში, ი. ქცევის განმსაზღვრელი მოტივია, რ-აც მოქმედება მიჰ- ყავს.
უინტერესო ქცევა იძულებითი ხასიათისაა, ხოლო ი-ის თანხლება ქცევას უკარგავს იძულებით ხასიათს და იგი სუბ-ტის თავისუფალ, საკუთარ მოქმედებად განიცდება. ამიტომაა, რომ ი. სწავლის ძირითად ფაქტორად ითვლება. პედ. ცდილობს სასწავლო მასალა ისე მიაწოდოს ბ-ვს, რომ იგი საინტერესო იყოს მისთვის. ი. ნაყოფიერი მუშაობის, კერძოდ სწავლის, მთავარი პირობაა.