პედ. მეცნ-ბის ერთ–ერთი დარგი. შეისწავლის უსინათლო და სუსტი მხედველობის ბ-ვთა სწავლა–აღზრდის პრობლემას. უსინათლობა და სუსტი მხედველობა დეფექტის ერთ–ერთი სახეა, ამდენად ტ .წარმოადგენს დეფექტოლოგიის ნაწილს.
ტ–ის მიზანია დაადგინოს უსინათლო და სუსტი მხედეელობის ბ–ვის ფსიქო–ფიზ. თავისებურება, დაამუშაოს მისი სწავლა–აღზრდის ისეთი მეთოდები, რ–ებიც შეძლებენ ბ–ის ნაკლის კომპენსირებას, უზრუნველყოფენ მასში შრომით პროფესიული ჩვევების გამომუშავებას და გახდიან მას საზოგადოებრივად სასარგებლო პიროვნებად.
უსინათლოთა სწავლა–აღზრდის საქმეში დიდი როლი შეასრულა ბრაილის შრიფტმა, რ-იც შეიმუშავა ფრანგმა თვითონ უსინათლო ტ–მა, ლუი ბრაილმა /იხ. ბრაილის შრიფტი/.