სპეციალური სასწავლო-სააღმზრდელო დაწესებულება, სკოლა, ჭკუასუსტი (ოლიგოფრენი) ბ-ვებისათვის, რ-ებიც ნორმალურ სკოლაში დაბალ აკადემიურ წარმატებას თავს ვერ აღწევენ, თვითოს წინ ვერ მიდიან და კლასის წინსვლასაც აფერხებენ. დ. ს-ის კონტიგენტის მეტი წილი იოლი თუ მძიმე ფორმის დებილებია (იხ. დებილობა). მცირე ნაწილი — იმბეცილები (იხ. იმბეცილობა). სასწავლო მასალა სპეციალურადაა შედგენილი მასობრივი დაწყებითი სკოლის პროგრამის საფუძველზე. მნიშვნელოვანი ადგილი ხელგარჯილობასა და შრომას აქვს დათმობილი. მეოთხე კლასიდან იწყება სპეციალურ–პროფესიული სწავლება. მთელი სასწავლო-აღმზრდელობითი სისტემა შეგუებულია აღსაზრდელის დეფექტის სპეციფიკასთან. კლასში ბ-ვთა რაოდენობა მცირეა (15—6), რაც აადვილებს ბ-ვისადმი ინდივიდუალურ მიდგომას შემოღებულია საექიმო გამაჯანსაღებელი ღონისძიებები, წარმოებს პირადი დეფექტის (ენაბლუობა, ენაბრგვილობა) კორექცია.
დ. ს-ის მიზანია საგანგებო პედ. გამაჯანსაღებელი ღონისძიებებით ბ-ვთა ფს–კური და ფიზ. ნაკლის კომპენსირება და შრომითი პროფესიული ჩვევების მქონე საზოგადოებრივად სასარგებლო ად-ნის აღზრდა.