1 2 3 4 5 6 7 8 9

წა წბ წე წვ წთ წი წმ წრ წუ წყ
შერჩეული ტერმინები: 213 გვერდი: 7 / 11
წაუხმან
წაურთმევია =30. ამბავი ავთანდილისა არაბეთს შექცევისა ; ; 677 ; ; (ა) იგი მუნით წამოსრული სევდამანცა განა მოკლა!; (ბ) პირსა იხოჭს, ვარდსა აპობს, ხელი მისი გაამხოკლა;; (გ) სისხლსა მისგან [სრულად »»]
წაუხმიდეს
ართმევდნენ =3. როსტევან მეფისაგან და ავთანდილისაგან ნადირობა; ; 74; ; (ა) დილასა ადრე მოვიდა იგი ნაზარდი სოსანი, ; (ბ) ძოწეულითა მოსილი, პირად ბროლ-ბადახშოსანი, ; (გ) პირ-ოქრო რიდე ეხვია, [სრულად »»]
წაღება
წართმევა =1382 ; ; (ა) რა გათენდა, გაემართნეს, წაიტანეს ასმათ თანა,; (ბ) ნურადინის ქვეყანამდის შეისვიან მათ უკანა;; (გ) მუნ ვაჭარმან ოქროს ფასად ცხენი მისცა, არ უძღვანა;; (დ) ავთანდილ [სრულად »»]
წაღმართული
სასიკეთოდ განწყობილი ◊ სამართლიანი 63. ტარიელისაგან ინდოეთს მისლვა და ხატაელთა დამორჩილება; ; 1603 ; ; (ა) ინდოეთს ზედა წაადგა, მუნ მთა და დიდი ქედია;; (ბ) აჩნდა ლაშქარი უსახო, [სრულად »»]
წაწურვილი
წაწვდილი =29. ფრიდონისაგან ნესტან-დარეჯანის ამბის მბობა; 628 ; ; (ა) „დღესა ერთსა მე და ფრიდონ ნადირობას გამოვედით,; (ბ) ზღვასა ზედა წაწურვილსა ქედსა რასმე გარდავჰხედით;; (გ) ფრიდონ [სრულად »»]
წაწყმიდოს
დაღუპოს =9. შეყრა ტარიელისა და ავთანდილისა; ; 286 ; ; (ა) „ქალი ადგა და წავიდა მის ყმისა მოსაყვანებლად; ; (ბ) „არ ეწყინაო“, უამბობს, არს მისად მაგულვანებლად, ; (გ) ხელი მოჰკიდა, მოჰყვანდა, [სრულად »»]
წახდა
წავიდა, დაიკარგა, დაიხარჯა =2. ამბავი როსტევან არაბთა მეფისა; ; 33 ; ; (ა) იყო არაბეთს როსტევან, მეფე ღმრთისაგან სვიანი, ; (ბ) მაღალი, უხვი, მდაბალი, ლაშქარ-მრავალი, ყმიანი, ; (გ) [სრულად »»]
წახდების
დაიკარგება =18. ტარიელისაგან ხატაეთს წასლვა და დიდი ომი; ; 426; ; (ა) „დილასა შევჯე, ვუბრძანე: „ჰკარით ბუკსა და ნობასა!“ ; (ბ) სრულთა სპათასა ვერ გითხრობ არ შესასხდომლად მზობასა, ; (გ) [სრულად »»]
წახდეს
დაიკარგოს ◊ წახდნენ, წავიდნენ 8. ამბავი ავთანდილისა ასმათს რომ ეუბნების ქვაბს შიგან; ; 235 ; ; (ა) ჩამოვიდა, ცხენი ახსნა, მისგან ხესა გამობმული, ; (ბ) ზედა შეჯდა, გაემართა, [სრულად »»]
წახდეს
წახდნენ, წავიდნენ, დაიკარგნენ =47. აქა ფატმანისაგან ნესტან-დარეჯანის ამბის მბობა; ; 1130 ; ; (ა) „ამა ქალაქსა წესია დღესა მას ნავროზობასა –; (ბ) არცა ვინ ვაჭრობს ვაჭარი, არცა ვინ წავა [სრულად »»]
წახდომა
წასვლა, გაქრობა =4. ნახვა არაბთა მეფისაგან მის ყმისა ვეფხისტყაოსნისა; ; 86; ; (ა) ნახეს, უცხო მოყმე ვინმე ჯდა მტირალი წყლისა პირსა, ; (ბ) შავი ცხენი სადავითა ჰყვა ლომსა და ვითა გმირსა, ; [სრულად »»]
წახდომილი
დაკარგული, წასული =53. წასლვა ავთანდილისა გულანშაროთ და ტარიელის შეყრა ; ; 1336 ; ; (ა) გამოვლნა ზღვანი ავთანდილ მგზავრითა რათმე ნავითა;; (ბ) პირ-მხიარული აცორვებს მართ ოდენ მარტო [სრულად »»]
წაჰგვარეთ
წაართვით! =47. აქა ფატმანისაგან ნესტან-დარეჯანის ამბის მბობა; ; 1130 ; ; (ა) „ამა ქალაქსა წესია დღესა მას ნავროზობასა –; (ბ) არცა ვინ ვაჭრობს ვაჭარი, არცა ვინ წავა გზობასა;; (გ) ყოველნი [სრულად »»]
წაჰხე
წახვედი =35. ცნობა როსტევან მეფისაგან ავთანდილის გაპარვისა; ; 823; ; (ა) აწ ამბავი სხვა დავიწყო, - ყმას არ წავჰყვე წამავალსა.; (ბ) არ შეექმნა დარბაზობა მას დღე როსტანს გულ-გამწყრალსა;; (გ) [სრულად »»]
წაჰხედით
წახვედით, დაიკარგეთ =63. ტარიელისაგან ინდოეთს მისლვა და ხატაელთა დამორჩილება; ; 1603 ; ; (ა) ინდოეთს ზედა წაადგა, მუნ მთა და დიდი ქედია;; (ბ) აჩნდა ლაშქარი უსახო, ესაკვირველა, ჰე, დია.; [სრულად »»]
წბილი
მომცდარი, შერცხვენილი =31. დათხოვა ავთანდილისა როსტევან მეფესთანა და ვაზირის საუბარი; ; ; 734 ; ; (ა) „რა გათენდა, შეეკაზმა, ყმა გავიდა ადრე გარე;; (ბ) იტყვის: ნეტარ, მიჯნურობა არ [სრულად »»]
წბილია
სასირცხვილოა =19. წიგნი ტარიელისა ინდოთ მეფის წინაშე და გამარჯვებით შემოქცევა; ; 469 ; ; (ა) „წიგნი დავწერე: „მეფეო, სვემცაა თქვენი სვიანად! ; (ბ) მე ხატაელთა მიმუხთლეს, თუცა მათ ეცა [სრულად »»]
წბილითა
მომცდარით, არაგულწრფელით, არადამაჯერებელით
წბილნი
სამარცხვინო ◊ უსარგებლო იხ.კომენტარი 1112(დ) 46. წიგნი ავთანდილისა ფატმანის პასუხად მიწერილი; ; 1104; ; (ა) მიუწერა: „წავიკითხე შენი წიგნი, ჩემი ქება.; (ბ) შენ მომასწარ, [სრულად »»]
წევნა
დაწევა, დევნა =; 25. ხვარაზმშას შვილის ინდოეთს მოსლვა საქორწილოდ და ტარიელისაგან მისი მოკლვა; ; 554 ; ; (ა) „მოვიდა კაცი, „სასიძო მოვაო”, მოსლვა გვახარა,; (ბ) მაგრა თუ ღმერთი რას უზამს, [სრულად »»]
"ვეფხისტყაოსნის" ლექსიკონი ლექსიკონები
ძირითად გვერდზე 10 საუკეთესოდაგვიკავშირდითLogin გვერდის დასაწყისი
© 2008 David A. Mchedlishvili XHTML | CSS Powered by Glossword 1.8.9