ერთი და იმავე ან დამსგავსებული ბგერების გამეორება ლექსის ტაეპში ან ხანაში. რითმის საშუალებით უფრო იგრძნობა რიტმული ერთეულის (მაგ. ლექსის სტრიქონის) საზღვარი.მაგ: „აღმართ–აღმართ [სრულად »»]
შეკითხვა, რომელიც პასუხს არ მოითხოვს, რადგან მისი კითხვითი ფორმა პასუხს თვითონვე გულისხმობს. ნიმუშები: 1. „მაგრამ, შენ, მეფევ, ვინ მოგცა ნება – სხვას განუბოძო შენთ ყმათ [სრულად »»]
მიმართვა იმ საგნისადმი, ან პირისადმი, რომელსაც გამოხმაურება არ შეუძლია ან რომლის გამოხმაურებაც არ არის სავალდებულო. ასეთია მიმართვა ბუნებისადმი, განყენებული საგნისადმი, მკითხველისადმი, [სრულად »»]
ძახილის წინადადების საშუალებით აზრისა და გრძნობის გამოხატვა. ნიმუშები: 1. „აგერ უფალი და მისი მონა!” ( ილია ) 2. „ძნელი არის მარტოობა სულისა” ( ნ. ბარათაშვილი ) 3. „რაც [სრულად »»]