ასე უწოდებენ ლიტერატურულ ნაწარმოებებს, რომლებიც ბავშვებისთვისაა დაწერილი. თუმცა არის ნაწარმოებებიც, რომლებსაც, მიუხედავად იმისა, რომ საგანგებოდ ბავშვებისთვის არ არის შექმნილი, დიდი ინტერესით [სრულად »»]
კინოხელოვნების მნიშვნელოვანი სფერო, რომელშიც ასახულია ბავშვების ცხოვრებასთან, მათ ინტერესებთან, ფიქრებთან, ოცნებებთან დაკავშირებული თემები, დაყენებულია პრობლემები, რომლებიც მათთვის გასაგები [სრულად »»]
სათავგადასავლო ფილმი - კინოხელოვნების სახეობა, რომელიც აგებულია სათავგადასავლო თემატიკაზე, ახასიათებს მძაფრი, დაძაბული, გაშლილი ფაბულა, მოულოდნელობებითა და ხიფათით აღსავსე ეპიზოდები. პირველ [სრულად »»]
ქართული ხალხური ხის ჩასაბერი საკრავი, ძირითადად მზადდება ლერწმისაგან. აქვს ფლეიტის ტიპის ღია მილი, 6-9 თვალით (ნახვრეტით). დიაპაზონი იზრდება გადაბერვის წესით. არსებობს უენო (უძველესი) და [სრულად »»]
ძველებური ქართული რიტუალური, სამწილადი ზომის ქალთა ჯგუფური ცეკვა (თითო ჯგუფში მონაწილეობს სამი ქალი) - ნაზი, ნარნარი ხასიათისა. ცეკვა „სამაია“ პროფესიული მუსიკის სხვადასხვა ჟანრში [სრულად »»]
სამეცნიერო კინოს ერთ-ერთი სახე, რომელიც მაყურებელს მარტივი, გასაგები ენით მოუთხრობს მეცნიერებისა და ტექნიკის განვითარებასა და მის გავლენას საზოგადოების ცხოვრებაზე. გადაღების განსხვავებული [სრულად »»]
კინოხელოვნების არსებობის მთელი ისტორიის მანძილზე აინტერესებდა და იტაცებდა როგორც მაყურებელს, ისე კინემატოგრაფისტებს. ჯერ კიდევ XX ს-ის დასაწყისში, ფრანგმა რეჟისორმა, მხატვრული ფილმის [სრულად »»]
სიმფონიური ორკესტრის დასარტყამი საკრავი, რომელიც წარმოადგენს ბოლოებშეუკრავ ტოლგვერდა სამკუთხედის ფორმის მოღუნულ ლითონის ღეროს. ბგერას გამოსცემენ ლითონის პატარა ჯოხით მასზე ჩამოკვრით. [სრულად »»]
ძველებური ესპანური ცეკვა, სამწილადი ზომის, ცოცხალი, ემოციური, ქალთა შესრულებით (კასტანიეტებით). XVII ს-დან საფრანგეთში გადაიქცა მენუეტისმაგვარ ცერემონიულ, მედიდურ, წყვილთა ერთგვარ ცეკვად. [სრულად »»]
თეატრალური ხელოვნების უმნიშვნელოვანესი სფეროა, იქმნება სპეციალური ხელსაწყოებისა და დანადგარების საშუალებით. მათი მიზანია შექმნან ბგერითი და მხედველობითი ილუზია, რაც აუცილებელია მაყურებელზე [სრულად »»]
ბელგიელი ოსტატის ა.საქსის მიერ 1845 წელს შექმნილი ლითონის ჩასაბერი საკრავი, რომელიც სიმფონიურ ორკესტრში პირველად გამოიყენა ჟორჟ ბიზემ (მუსიკა ალფონს დოდეს პიესისათვის „არლელი ქალი“). [სრულად »»]
ლითონის ჩასაბერი საკრავი, მაღალი რეგისტრის მქონე, გამოიყენება როგორც სოლო და საორკესტრო საკრავი, წარმოადგენს ერთხელ შემოხვეულ ცილინდრულ მილს, რომელიც ბოლოში უცებ ფართოვდება. უვენტილო, [სრულად »»]
მცირე ფორმის მუსიკალური ნაწარმოები, რომელიც თავდაპირველად, ღამით სრულდებოდა სათაყვანებელი ქალის სახლის ფანჯრების ან აივნის წინ. ძირითადად ეს იყო სატრფიალო ლირიკული სიმღერა მანდოლინის ან [სრულად »»]
არქიტექტურაში იმ კომპოზიციურ საშუალებათა პალიტრის მთელი ნაირფეროვნება, რომელსაც იყენებენ არქიტექტურული ობიექტებისა და კომპოზიციების შექმნისას. სივრცითი ფორმების ძირითადი თვისებებია: ფორმათა [სრულად »»]
სიმფონიური ორკესტრის მიერ შესასრულებლად განკუთვნილი მუსიკაა. მისი საორკესტრო ჟანრები ჩამოყალიბდა XVII-XVIII სს.-ებში. სიმფონიური მუსიკის ურთულესი ჟანრია სიმფონია, რომლის კლასიკური ნიმუშებიც [სრულად »»]
ვოკალური ხელოვნება - ხმით მუსიკის შესრულება. შეიძლება იყოს სოლო, საანსამბლო, საგუნდო, საკრავიერი - თანხლებით ან მის გარეშე (ა კაპელა), სიტყვებით ან უსიტყვოდ (ვოკალიზი); ◊ [სრულად »»]
ასოციაციები, კავშირები სმენისა და მხედველობის აღქმებს შორის. ცნობილი იყო ჯერ კიდევ ძველ აღმოსავლეთში, ჩინეთში, ინდოეთში. მაგ., მაჟორული კილო აღიქმება როგორც „ნათელი“, მინორული კი - როგორც [სრულად »»]
მსახიობის გადაღება დასადგმელად მიღებული სცენარის რომელიმე ეპიზოდში, რათა მოქმედებაში გამოვლინდეს, თუ რამდენად შეესაბამება მსახიობის გარეგნული და შინაგანი მონაცემები შესასრულებელ როლს [სრულად »»]
(suite რიგი, თანმიმდევრობა) ციკლური ნაწარმოები, რომელიც შედგება რამდენიმე დასრულებული, ერთმანეთისაგან განსხვავებული, კონტრასტულობის პრინციპით დალაგებული მუსიკალური პიესისაგან. პროფესიულ [სრულად »»]
ერთმანეთთან დაკავშირებული ცხოვრებისეული მოვლენების თანმიმდევრული განვითარება. სიუჟეტი შეადგენს ეპიკური, ლირიკულ-ეპიკური ან დრამატული ნაწარმოების შინაარსს. მასში აისახება ადამიანთა [სრულად »»]