ლექსიკონები
10 საუკეთესო
დაგვიკავშირდით
Login
გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება
-- ყველა ლექსიკონი --
ბავშვის უფლებათა განმარტებითი ლექსიკონი-ცნობარი
გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება
დავით გურამიშვილი
ვაჟა-ფშაველას მცირე ლექსიკონი
ისტორიულ ტერმინთა სასკოლო ლექსიკონი
მსოფლიო კულტურა და ხელოვნება
სასკოლო ორთოგრაფიული ლექსიკონი
სიტყვიერებისა და ლიტერატურის თეორიის ლექსიკონი
უნივერსალური სასკოლო ლექსიკონი ბავშვებს
ქართულ–ინგლისური სასაუბრო
ქართულ–რუსული სასაუბრო
შუშანიკის წამება
ციფრული უნივერსალური სასკოლო ლექსიკონი
ძველი ქართული ენის შეერთებული ლექსიკონი
წამებაი წმიდისა და ნეტარისა ჰაბოისი
ხელოვნების ენციკლოპედიური ლექსიკონი
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ა
ბ
გ
დ
ე
ვ
ზ
თ
ი
კ
ლ
მ
ნ
ო
პ
ჟ
რ
ს
ტ
უ
ფ
ქ
ღ
ყ
შ
ჩ
ც
ძ
წ
ჭ
ხ
ჯ
ჰ
ჴ
სა
სე
სთ
სი
სო
სუ
სქ
სძ
სწ
სჯ
საბ
საგ
სად
საე
სავ
საზ
სათ
საკ
სამ
სან
საო
სარ
სას
საუ
საფ
საქ
საღ
საყ
საშ
საჩ
საც
საწ
საჭ
სახ
საჴ
ტერმინის შემოთავაზება
დასაბეჭდი ვერსია
საკდემელი
სამარცხვინო
თავი
LXXII
ხოლო
დღეთა
მათ
მოხუცებულებისა
მისისათა
იყო
რაჲ
შატბერდს
,
ზრუნვაჲ
აქუნდა
ძმათა
მათ
მკჳდრთა
ხან
ც
თისათა
,
რამეთუ
ესმა
,
ვითარმედ
ოხჭანი
ამის
ცხორებისაჲ
შატბერდს
ეგულების
სულიერად მამასა
მათსა
.
მაშინ
,
რომელთა
სლვაჲ
ძალ
-
ედვა
,
ერთობით
მიიწინეს
ყოველნი
შატბერდს
ძიებად
წმიდისა
მის
.
ხოლო
ძმათა
მათ
შატბერდელთა
განიხარეს
მისლვაჲ
ძმათა
მათ
თჳსთაჲ
და
,
რაჟამს
გულისხმა
-
ყვეს
მიზეზი
მისლვისა
მათისაჲ
,
სიხარული
მწუხარებად
გარდაექცა
.
და
ვითარცა
ილოცეს
თაყუანის
-
ცემით
წმიდასა
ეკლესიასა
წმიდისა
ღმრთისმშობლისასა
და
თაყუანი
-
სცეს
ნეტარსა
მამასა
თჳსსა
შვილთა
მათ
სულიერად
-
შობილთა
და
შრომით
შეკრებულთა
.
ხოლო
მან
წადიერებით
სურვიელად
ამბორს
–
უყო
ყოველთა
და
მოწლედ
მოიკითხნა
,
ვითარცა
მამამან
ტკბილმან
და
მოძღუარმან
სახიერმან
.
და
მერმე
ურთიერთას
ამბორს
–
უყვეს
მოკითხვით
ძმათა
მათ
ხან
ც
თელთა
და
შატბერდელთა
და
დასხდეს
.
მაშინ
სიტყუად
იწყო
ხან
ც
თელთა
მიმართ
ნეტარმან
გრიგოლ
და
ჰრქუა
მათ
: „
ძმანო
და
შვილნო
საყუარელნო
,
რაჲ
არს
მიზეზი
თქუენ
ყოველთა
აქა
მოშრომისაჲ
?
მაუწყეთ
!“.
ხოლო
ე
ტჳ
ფანე
და
ზენონ
ჰრქუეს
ძმათა
მათ
სხუათა
: „
წეს
–
არს
თქუენ
მიერ
ღირსი
პასუხი
,
რაჲთა
ბრძენთა
მოწაფეთა
ბრძნისა
მოძღურისა
მიმართ
ღირსითა
სიტყჳთა
ძღუენი
გულსმოდგინებისაჲ
შესწიროთ
და
სასოებით
საწადელი
სულისა
ჩუენისაჲ
მოვიღოთ
მადლითა
ღმრთისაჲთა
“.
მაშინ
ყოველთა
ერთობით
ჴმა
–
ყვეს
: „
ჵ
წმიდაო
ღმრთისაო
,
სულიერად შჳლთა
შენთა
მშობელო
მამაო
და
მზრუნველო
ცხორებისა
ჩუენისაო
და
შესავედრებელო
ქრისტ
ე
ს
მორწმუნეთაო
,
დაღაცათუ
შატბერდელნი
ძმანი
ჩუენნი
ყოველნი
უფლისა
სათნონი
არიან
და
ნებისაებრ
ღმრთისა
ნებისა
შენისა
მორჩილ
,
არამედ
ესოდენთა
დღეთა
არა
მოსლვაჲ
შენი
ჩუენდა
ხან
ც
თისათჳს
ფრიად
სირცხჳლ
არს
და
ჩუენთა
ყოველთა
საკდემელ
ყოველთა
კაცთაგან
,
რამეთუ
პირველი
ნაყოფი
წმიდათა
შრომათა
შენთაჲ
ხან
ც
თაჲ
არს
.
და
აწ
ამისთჳს
არს
ჩუენი
აქა
მოსლვაჲ
,
რაჲთა
ჰბრძანო
ხან
ც
თად
და
ნუგეშინის
ეცეს
,
რომელთა
ვერ
ძალ
–
უც
აქა
მოსლვაჲ
და
სხუათაცა
უდაბნოთა
აჩუენოთ
ჩუენდა
მომართ
სრული
სიყუარული
შენი
.
და
ესე
უწყოდე
,
უკუეთუ
სმენაჲ
არა
ვპოოთ
,
ვიპოვნეთ
ყოველნი
აქა
წინაშე შენსა
,
რამეთუ
მძიმე
არს
ჩუენდა
ამას
ჟამსა
უშენოდ
ხან
ც
თად
მისლვაჲ
“.
ხოლო
წმიდამან
თქუა
: „
აწ
თქუენ
სიყუარულმან
მოგიყვანნა
აქა
.
ხოლო
ჩემ
ზედა
ორკერძოვე
მძიმე
არს
:
პირველად
,
შეწუხებაჲ
თქუენი
,
და
მერმე
,
ძმათა
ამათგან
განშორებაჲ
“.
მაშინ
მოუწოდა
ყოველთა
შატბერდელთა
ძმათა
და
ჰრქუა
მათ
: „
მოვედით
,
შვილნო
,
ხანცთისა
მკჳდრთა
თანა
,
ძმათა
თქუენთა
,
და
ნებაჲ
ურთიერთას
შეზავეთ
,
რამეთუ
შფოთი
ივლტის
ბრძენთაგან
,
და
ერთობით
უმჯობ
ე
სი
დაამტკიცეთ
.
ხოლა
მე
ვჰგონებ
,
უწინარჱს
აღშ
ე
ნებული
ადგილი
ემართლების
მაშ
ე
ნებელსა
თჳსსა
უფროჲსსა
პატივსა
,
ვითარცა
მოხუცებული
ემართლების
ჭაბუკსა
პატივით
მსახურებასა
“.
ხოლო
შატბერდელთა
ძმათა
ჰრქუეს
: „
ჭეშმარიტ
არს
ბრძანებაჲ
შენი
,
წმიდაო
მამაო
.
და
უკუეთუმცა
სამართალი
არა
მიგცემდა
,
ცხოველ
არს
უფალი
და
წმიდაჲ
ლოცვაჲ
შენი
,
არამცა
მივეშუენით
ძმათა
ჩუენთა
“.
ესე
რაჲ
თქუეს
და
მსგავსი
ამისი
ჯერისაებრ
,
მაშინ
ნეტარმან
მამამან
გრიგოლ
ჰრქუა
ყოველთა
:
„
შვილნო
,
ბრძანებამან
ქრისტჱსმან
შეგუკრიბნა
დღეს
,
რაჲთა
სიმტკიც
ე
ერთობისა
და
სიყუარულისაჲ
აწ
დაუმტკიცოთ
მომავალთა
ჟამთა
ორთა
ამათ
მონასტერთა
შინა
დამკჳდრებულთა
ძმათა
ს
ჯულად
საუკუნოდ
.
აწ
თქუენცა
დაიმარხენით
უფლისა
ბრძანებანი
ერთმანერთისა
პატივითა
და
სიყუარულითა
ყოვლისა
თანა
სათნოებისა
,
სიმდაბლითა
უეჭუელითა
,
და
წმიდათა
შინა
ეკლესიათა
თქუენთა
ურთიერთას
ულოცევდით
,
და
მემცა
,
გლახაკი
,
მარადის
გაჴსოვ
წმიდათა
შინა
ლოცვათა
თქუენთა
,
და
ძმობასა
თქუენსა
კეთილად
იხილვებოდეთ
მახლობელთა
და
შორიელთაგან
.
და
უკუეთუ
ვიეთმე
ძმათა
სწადოდის
ყოფაჲ
ხანცთელთა
შატბერდს
,
გინა თუ
შატბერდელთა
ხან
ც
თას
,
ნუ ვისმცა
ჴელ
–
ეწიფების
არა
შეწყნარებაჲ
მათი
,
გინათუ
შფოთით
განზრახვისა
მათისა
დაშლაჲ
და
მძლავრებით
დაყენებაჲ
თჳნიერ
სამართალისა
რაჲსამე
მიზეზისა
.
უკუეთუ
კულა
უსამართლოდ
აყენებდეს
ვინმე
,
სიტყუაჲ
მისცეს
ღმერთსა
დღესა
მას
განკითხვისასა
,
რამეთუ
ნებაჲ
ჩემი
არა
არს
სულიერად
მამისა
თქუენისაჲ
.
ხოლო
სხუაჲ
ყოველი
სულისა
ცხორებისა
საღმრთოჲ
წესი
პირველითგანვე
გაქუს
განწესებული
ჩემ
მიერ
,
მას
ზედა
მტკიცედ
იყვენით
უკუნისამდე
“
.
მაშინ
შევიდა
წმიდად
ეკლესიად
და
ცრემლით
თავი
თჳსი
დაჰვედრა
მას
,
მშჳდობაჲ
მდუმრიად
რაჲ
დაუტევა
და
გამოსლვასა
ბერთა
ამბორის
-
ყოფაჲ
მისცა
,
და
ეგრ
ე
თ
წარემართა
ხან
ც
თად
კერძო
.
ხოლო
ერი
იგი
ყოველი
ცრემლით
მოუდგა
და
წმიდაჲ
იგი
ადგილსა
მაღალსა
დადგა
შორის
ერსა
მას
ღმრთისასა
და
დიდებაჲ
შეწირა
ქრპსტ
ე
ს
მიმართ
.
თავი
LXXI
თავი
LXXIII
ძირითად გვერდზე
10 საუკეთესო
•
დაგვიკავშირდით
•
Login
გვერდის დასაწყისი
© 2008
David A. Mchedlishvili
XHTML
|
CSS
Powered by
Glossword
1.8.9