ისეთი სახე, რომელშიც სინამდვილე მართებულად არის გამოხატული.
ასეთი სახის ნიმუშებია
ლ. არდაზიანის სოლომონ ისაკიჩ მეჯღანუაშვილი; გ. ერისთავის კომედიების მოქმედი პირები;
ი. ჭავჭავაძის ზაქრო,(„კაკო ყაჩაღი”), გაბრო დათიკო („გლახის ნაამბობი”);
გ. წერეთლის ბახვა ფულავა, იერემია წარბა („პირველი ნაბიჯი”);
ლეო ქიაჩელის „გვადი ბიგვა” და სხვ.
წყარო: გაჩეჩილაძე, სიმონ. სიტყვიერებისა და ლიტერატურის თეორია : IX-X კლ. სახელმძღვ.. - მე-2 გადამუშ. და შევს. გამოც.. - თბ. : განათლება, 1977