სიტყვათა თანმიმდევრობის შეცვლა წინადადებაში.
ინვერსიის ან სიტყვათა გადაჯგუფების მხატვრული მნიშვნელობა იმაში მდგომარეობს, რომ ეს ხერხი მკითხველს ყურადღებას ამახვილებინებს საგნის ან მოვლენის იმ მხარეზე, რაც წარმოადგენს ჩვენი ინტერესის საგანს. როდესაც ვამბობთ – „მთაწმინდა ჩაფიქრებულა“, ჩვენი ყურადღება მახვილდება მთაწმინდის მიმართ. ჩვენი ინტერესი მახვილდება იმის შესაგნებად, თუ რა ჩაფიქრებულა (ე.ი. ქვემდებარის მიმართ), ხოლო, როდესაც ვამბობთ – „დადუმებულა მთაწმინდა”– ჩვენი ინტერესი მიემართება დადუმების გამომხატველ სიტყვას (რას შვრება მთაწმინდა? რა მოსვლია მთაწმინდას? რა მდგომარეობაშია მთაწმინდა?).
წინადადება „თავჩაჩქნიანი მთები მწარე ფიქრს მისცემიან” – ნაკლებ შთამბეჭდავად ზემოქმედებს მკითხველზე, ვიდრე ვაჟას პოეტური ხატი:
„მთანი თავჩაჩქნიანები,
ფიქრს მისცემიან მწარესა” – მსაზღვრელი სიტყვების („თავჩაჩქნიანები”, „მწარესა”) საზღვრულის შემდეგ წარმოთქმა ამახვილებს მკითხველის ყურადღებას დასახელებული სიტყვების მიმართ და აძლიერებს შთაბეჭდილებას. ინვერსიის ნიმუშებია:.
1.„იყო ბორკილი მონობის,
და უამრავი შრომისა,
იყო ცა უპატრონობის
ვით ნისლი შემოდგომისა”(გ. ტაბიძე)
2. „მოვშორდი მოყვასს, ძალს ცხოვრებისას”(ალ. ჭავჭავაძე)
ინვერსიას ხშირად მიმართავენ ლექსად დაწერილ ნაწარმოებში დაბოლოების შეთანხმების (გარითმვის) მიზნით. მაგ:
„ყველას ეძინა, დღით ფეთქავს რაცა,
თითქო დაღლილა მიწაც და ცაცა”(ი. ჭავჭავაძე)
„დადუმებულა მთაწმინდა,
ისმენს დუდუნსა მტკვრისასა,
მდინარე ნანას უმღერის,
რაინდსა, ურჩსა მტრისასა”(ა. წერეთელი)
წყარო: გაჩეჩილაძე, სიმონ. სიტყვიერებისა და ლიტერატურის თეორია : IX-X კლ. სახელმძღვ.. - მე-2 გადამუშ. და შევს. გამოც.. - თბ. : განათლება, 1977