„ახალი აღთქმის“ ერთ-ერთი წიგნის ბოლო ნაწილი, რომლის შინაარსი შეიცავს (მისტიკურ წინასწარმეტყველებას „ქვეყნის დასასრულზე“. ამიტომაც აპოკალიფსი მწერლობაში თუ მხატვრობაში წარმოდგენილია, როგორც მომავალი უბედურების გამომხატველი სურათები. ასე მაგალითად:
„მაღალ, დაბნელებულ თაღებს ქვეშ საოცარ მისტიურ გარინდებას დაუსადგურებია. აპოკალიფსურ მოტივებრე მოხატულ, ვიწრო მაღალ ფანჯრებიდან იისფერი შუქი იფრქვევა. მარჯვნით ვარსკვლავი შვიღი და შვიდი სასანთლენი ოქროსი, ნაირ-ნაირი აპოკალიფსური ცხოველი: ლომის მსგავსი, კუროს მსგავსი, არწივის მსგავსი, მეოთხესაც პირი კაცისა, თითოეულს წინ და უკან ორ-ორი თვალი და ფრთა ექვს-ექვსი. მთავარ ანგელოზი გაბრიელი შვიდთავიან ვეშაპსა ჰკლავს... კაპარჭიანი, შუბიანი, მშვილდ-ისრიანი აპოკალიფსური მხედრები, პატომსის ჭალისაკენ მიაგელვებენ რაშებს, წინ მიუძღვებმწვანე ცხენზე მჯდარი მხედარი, ორლესეული მახვი''ით ხელში“
(კ. გ ა მ ს ა ხ უ რ დ ი ა, ტ. 5, გვ. 645, „დიონიეს ღიმილი“).როგორც ვხედავთ, სურათი მართლაც მისტიკურია, უჩვეულო, აპოკალიფსური. ცნება აპოკალიფსი მწერლობაში. მხატვრობაში იხმარევა მისტიკური შინაარსის გამოსახატავად, საშინელისა და ჯოჯოხეთურის გადმოცემის სიმბოლურ მინიშნებად.
ძირითად გვერდზე | 10 საუკეთესო • დაგვიკავშირდით • Login | გვერდის დასაწყისი |
© 2008 David A. Mchedlishvili | XHTML | CSS | Powered by Glossword 1.8.9 |