ვოკალური მუსიკალურ-დრამატული ნაწარმოების (ოპერის, ოპერეტის) სრული სიტყვიერი ტექსტი, იწერება, ძირითადად, ლექსად. მნიშვნელობას იძენს მხოლოდ მუსიკასთან შერწყმის შემთხვევაში. ხშირად ლიბრეტოს იდეა, დრამატურგიული გეგმა (სცენარი) თვით კომპოზიტორს ეკუთვნის, ზოგჯერ კი - მთლიანად ლიბრეტოსაც კომპოზიტორი წერს (რიჰარდ ვაგნერი, მოდესტ მუსორგსკი). ლიბრეტოს საფუძველი შეიძლება იყოს ლიტერატურული სიუჟეტი, რაც გადამუშავებისას უნდა შეესაბამებოდეს მუსიკალური კომპოზიციის კანონებს;