The National Library of Georgia მთავარი - ბიბლიოთეკის შესახებ - ელ.რესურსები

რაც მტრობას დაუნგრევია... მეთოდური სახელმძღვანელო ფრანგული ენის მასწავლებელთათვის (VII კლასი)

რაც მტრობას დაუნგრევია... მეთოდური სახელმძღვანელო ფრანგული ენის მასწავლებელთათვის (VII კლასი)


საბიბლიოთეკო ჩანაწერი:
ავტორ(ებ)ი: გვარამაძე ნინო, ხუროშვილი ანა
თემატური კატალოგი განათლება|სახელმძღვანელოები
საავტორო უფლებები: წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტი
თარიღი: 1999
კოლექციის შემქმნელი: სამოქალაქო განათლების განყოფილება
აღწერა: დაამტკიცა საქართველოს განათლების სამინისტრომ წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტი თბილისი 2004 წიგნი მომზადდა წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტის დელეგატების კრისტიან ცუმვალდისა და იზაბელ ბურჟის ზოგადი ხელმძღვანელობით ავტორები: ნინო გვარამაძე, პედაგოგიურ მეცნიერებათა კანდიდატი; ანა ხუროშვილი, პედაგოგიურ მეცნიერებათა კანდიდატი მხატვარი დიმიტრი ანთაძე გამომცემლობა „სი-ჯი-ეს“, თბილისი, 380019, ა. წერეთლის პროსპექტი 118.



1 შესავალი

▲ზევით დაბრუნება


პატივცემულო კოლეგებო!

სიამოვნებით წარმოგიდგენთ წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტის (წჯსკ) მიერ მომზადებულ პედაგოგიურ მასალას. უპირველეს ყოვლისა, შევეცდებით ვუპასუხოთ ზოგიერთ კითხვას, რომელიც, ბუნებრივია, დაებადება ყოველ თქვენგანს.

1. რას ისახავს მიზნად წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტის საგანმანათლებლო პროგრამა?

პროგრამის მიზანია დააფიქროს მოსწავლეები დამოკიდებულებაზე ომის მსხვერპლისადმი, ქცევის წესებზე ომის პირობებში, გააცნოს მათ საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის (სჰს) ნორმები; მიაწოდოს მათ ინფორმაცია წითელი ჯვრისა და წითელი ნახევარმთვარის საერთაშორისო მოძრაობის შესახებ.

2. რა არის საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართალი?

ეს არის საერთაშორისო სამართლის დარგი, რომელიც მოქმედებს შეიარაღებული კონფლიქტის დროს, მიზნად ისახავს მშვიდობიანი მოსახლეობისა და ომის მსხვერპლთა (დაჭრილი მეომრების, ტყვეების) დაცვას.

3. რა დოკუმენტებს ეყრდნობა საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართალი?

საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის ძირითადი დოკუმენტებია ჟენევის 1949 წლის ოთხი კონვენცია და 1977 წლის ორი დამატებითი ოქმი.

4. რატომ უნდა გავრცელდეს ცოდნა სჰს-ის შესახებ?

ნორმის დაცვა შეიძლება მოთხოვო მათ, ვინც ეს ნორმა იცის. როცა სახელმწიფო უერთდება ჟენევის კონვენციებსა და დამატებით ოქმებს, ის იღებს ვალდებულებას დაიცვას მათში მოცემული ნორმები და გაავრცელოს ცოდნა მათ შესახებ მოსახლეობის სხვადასხვა ფენაში. საქართველო ჟენევის კონვენციებსა და დამატებით ოქმებს 1993 წელს მიუერთდა. ნაკისრი ვალდებულების შესრულებაში მას დახმარებას უწევს წჯსკ.

5. რატომ მუშაობს წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტი საგანმანათლებლო პროგრამაზე?

საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის შესახებ ცოდნის გავრცელება წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტის მუშაობის ერთ-ერთი ძირითადი მიმართულებაა. წჯკს-სა და საქართველოს განათლების სამინისტროს შორის დაიდო ხელშეკრულება თანამშრომლობის შესახებ, რომლის საფუძველზე წჯსკ ეხმარება განათლების სამინისტროს მოსწავლეთა შორის სჰს-ის შესახებ ცოდნის გავრცელებაში.

6. რომელ კლასებში ხორციელდება წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტის საგანმანათლებლო პროგრამა?

VI კლასისათვის შექმნილია დამხმარე სახელმძღვანელო ქართულ ლიტერატურაში „შეიცან თავი შენი“.

VII კლასელთათვის მომზადდა სახელმძღვანელო „რაც მტრობას დაუნგრევია...“. მასალა გაფანტულია შემდეგ საგნებში: მშობლიური ლიტერატურა, რუსული ენა, ერთ-ერთი უცხოური ენა (ფრანგული, ინგლისური, გერმანული), გეოგრაფია და ისტორია. ეს, ერთი მხრივ, დაეხმარება მოზარდებს პრობლემის მრავალმხრივობის დანახვაში, ხოლო, მეორე მხრივ, საშუალებას მოგვცემს გამოვიყენოთ სხვადასხვა საგნის შინაარსობრივი მრავალფეროვნება.

7. როგორ ვიყენებთ უცხოური ენის სწავლებას აღნიშნული საგანმანათლებლო პროგრამის მიზნებისათვის?

გავითვალისწინეთ რა მეშვიდეკლასელ მოსწავლეთა ცოდნის დონე უცხო ენაში, მიზანშეწონილად ჩავთვალეთ მიგვეწოდებინა ინფორმაციული ხასიათის მასალა წითელი ჯვრისა და წითელი ნახევარმთვარის საერთაშორისო მოძრაობის შესახებ. ამ მოძრაობის შექმნამ განაპირობა საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის ჩამოყალიბება იურიდიულ დარგად. მოცემული ტექსტის გაცნობა საკმარისი იქნება მოძრაობის შემადგენელი კომპონენტებისა და მათი მოქმედების არეთა განსასხვავებლად.

მასალა გათვალისწინებულია საქართველოს ისტორიის და მსოფლიო ისტორიის (შუა საუკუნეების) კურსის ბოლოს გამოსაყენებლად, რაც მთელი წლის მასალის საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის კუთხით გადახედვის საშუალებას იძლევა.

8. რას უნდა მივაქციოთ განსაკუთრებული ყურადღება ამ მასალის სწავლებისას?

პროგრამა არ ისახავს მიზნად ამა თუ იმ საგნის სწავლებას. მისი მიზანია აღნიშნული საგნების გამოყენება საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართლის (ომის სამართლის) შესაბამისი ქცევის წესების სწავლებისათვის, შეიარაღებული კონფლიქტის სიტუაციაში ქცევის ნორმების სწავლებისათვის, წითელი ჯვრისა და წითელი ნახევარმთვარის საერთაშორისო მოძრაობის გაცნობისათვის. ამის გამო, აუცილებელია მასწავლებელმა დაკვირვებით წაიკითხოს მეთოდური მითითებები და მისდიოს მათ.

9. რას წარმოადგენს მეთოდური სახელმძღვანელო?

მეთოდური მითითებები მასწავლებელთათვის ცალ-ცალკეა გამოცემული ყველა საგანში. მათში მოცემულია, აგრეთვე, მასალა შესაბამის საგანში მოსწავლის სახელმძღვანელოდან.

10. რა მეთოდიკური თავისებურებებით ხასიათდება მასალა?

სწავლების მეთოდიკა გულისხმობს მოსწავლეთა მიერ მასალის დამოუკიდებელ გაცნობას გაკვეთილზე. მასწავლებელი მხოლოდ წარმართავს მეცადინეობას და უსწორებს მათ დაშვებულ შეცდომებს. მოსწავლეთა ცოდნის შეფასება არ ხდება.

ვიმედოვნებთ, რომ მასწავლებლები გულისყურით მოეკიდებიან საქმეს, რომელიც ყველა ჩვენგანის საკეთებელია.

წარმატებას გისურვებთ!

2 Le Mouvement international de la Croix-Rouge et du Croissant-Rouge

▲ზევით დაბრუნება


მასალას ეთმობა 4 საათი.

მიზანი

-მოსწავლეთათვის წითელი ჯვრისა და წითელი ნახევარმთვარის საერთაშორისო მოძრაობისა და მის კომპონენტებს შორის განსხვავების გაცნობა.

-მოსწავლეთა ლექსიკის გამდიდრება შესაბამისი ტერმინოლოგიით.

3 პირველი გაკვეთილი

▲ზევით დაბრუნება


პირველი გაკვეთილისათვის განკუთვნილი მასალა მოსწავლის სახელმძღვანელოში* წარმოდგენილია მოკლე დიალოგის, განმარტებითი ტექსტისა და ორი დავალების სახით. ამ გაკვეთილზე გათვალისწინებულია დიალოგისა და ტექსტის ხმამაღლა წაკითხვა, თარგმნა ლექსიკონის** საშუალებით, უცხო სიტყვათა ამოწერა და ორივე დავალების შესრულება. დიალოგს კითხულობს ორი მოსწავლე, ტექსტს - ერთი, სიტყვების ძებნასა და თარგმნაში კი დანარჩენი მოსწავლეებიც მონაწილეობენ. გზადაგზა მოსწავლეები იწერენ უცხო სიტყვებს რვეულში.

ყველა დავალების შესრულების სისწორე უნდა შემოწმდეს.

თუ მოსწავლეებს არ ეყოთ დრო მეორე დავალების შესასრულებლად, მაშინ დაამთავრებენ შინ. გარდა ამისა, სახლში მოსწავლეებმა კიდევ ერთხელ უნდა წაიკითხონ პირველი გაკვეთილის მასალა და ისწავლონ ახალი სიტყვები.

__________________

* მეთოდურ მითითებათა ბოლოს წარმოდგენილია ოთხივე გაკვეთილის შესაბამისი მასალა მოსწავლის სახელმძღვანელოდან.

** მოსწავლის წიგნში თითოეული გვერდის ბოლოს მოცემულია ამ გვერდზე გამოყენებული სიტყვების თარგმანი, მასალის ბოლოს კი საერთო ლექსიკონი.

4 მეორე გაკვეთილი

▲ზევით დაბრუნება


მეორე გაკვეთილისათვის განკუთვნილი მასალა მოსწავლის სახელმძღვანელოში წარმოდგენილია ორ ნაწილად მოცემული მოკლე დიალოგის, განმარტებითი ტექსტისა და ერთი დავალების სახით. ამ გაკვეთილზე გათვალისწინებულია დიალოგისა და ტექსტის ხმამაღლა წაკითხვა, თარგმნა ლექსიკონის საშუალებით, უცხო სიტყვათა ამოწერა და მესამე დავალების შესრულება. დიალოგს კითხულობს ორი მოსწავლე, ტექსტს - ერთი, სიტყვების ძებნასა და თარგმნაში კი დანარჩენი მოსწავლეებიც მონაწილეობენ. გზადაგზა მოსწავლეები იწერენ უცხო სიტყვებს რვეულში.

ბოლოს მოსწავლეები ასრულებენ მესამე დავალებას.

დავალების შესრულების სისწორე უნდა შემოწმდეს.

სახლში მოსწავლეებმა კიდევ ერთხელ უნდა წაიკითხონ მეორე გაკვეთილის მასალა და ისწავლონ ახალი სიტყვები.

5 მესამე გაკვეთილი

▲ზევით დაბრუნება


მესამე გაკვეთილისათვის განკუთვნილი მასალა მოსწავლის წიგნში წარმოდგენილია განმარტებითი ტექსტის, დიალოგისა და ერთი დავალების სახით. გაკვეთილზე გათვალისწინებულია ტექსტისა და დიალოგის ხმამაღლა წაკითხვა, თარგმნა ლექსიკონის საშუალებით, უცხო სიტყვათა ამოწერა და მეოთხე დავალების შესრულება. ტექსტს კითხულობს ერთი მოსწავლე, დიალოგს - ორი, სიტყვების ძებნასა და თარგმნაში კი დანარჩენი მოსწავლეებიც მონაწილეობენ. გზადაგზა მოსწავლეები იწერენ უცხო სიტყვებს რვეულში.

მეოთხე დავალების თითოეული პუნქტის შესასრულებლად მოსწავლეებს ეძლევათ 5-7 წუთი. ყოველი პუნქტის შესრულების შემდეგ მასწავლებელი აკითხებს მოსწავლეებს ამოწერილ სიტყვებს.

სახლში მოსწავლეებმა კიდევ ერთხელ უნდა წაიკითხონ მესამე გაკვეთილის მასალა და ისწავლონ ახალი სიტყვები.

6 მეოთხე გაკვეთილი

▲ზევით დაბრუნება


მეოთხე გაკვეთილი ეთმობა მეხუთე და მეექვსე დავალებების შესრულებას, განმარტებითი ტექსტების კიდევ ერთხელ წაკითხვასა და ნასწავლი სიტყვების გამეორებას.

მეხუთე და მეექვსე დავალებებში ფრჩხილებში მითითებულია სწორი პასუხები (მხოლოდ მასწავლებლის ვარიანტში).

დავალების შესრულებისა და შემოწმების შემდეგ მოსწავლეები კიდევ ერთხელ კითხულობენ განმარტებით ტექსტებს. დასასრულს, მასწავლებელს შეუძლია წიგნის გარეშე შეამოწმოს ახალი სიტყვების ცოდნა. გარკვეული დრო დაუთმოს მათ დამახსოვრებასა და ცოდნის განმტკიცებას.

7 მოსწავლის წიგნში მოცემული მასალა

▲ზევით დაბრუნება


Le Mouvement international de la Croix-Rouge et du Croissant-Rouge

LEÇON 1

0x01 graphic

Dessin 1

0x01 graphic

Dessin 2

0x01 graphic

Dessin 3

0x01 graphic

Dessin 4

0x01 graphic

-Est-ce que tu sais quelque chose sur ces images ?

0x01 graphic

-Non, je ne sais pas même les noms de ces formes en français.

0x01 graphic

-Je crois que l'on peut trouver ces mots dans le vocabulaire.

Devoir 1

Essayez de traduir: წითელი ჯვარი რგოლში; წითელი ჯვარი, წითელი ნახევარმთვარე, წითელი ჯვარი და წითელი ნახევარმთვარე.

Ce sont les emblèmes de différentes organisations.

Sur le premier dessin on voit l'emblème du Comité international de la Croix-Rouge. Le Comité international de la Croix-Rouge (CICR) est une organisation humanitaire qui aide les victimes des conflits armés - les blessés, les prisonniers de guerre, la population civile. Cette organisation fut créée en Suisse, en 1863.

Devoir 2

Traduisez le dialogue suivant du géorgien en français:

0x01 graphic

- რა შემთხვევაში მოქმედებს წჯსკ?

0x01 graphic

- ომის დროს და მის შემდგომ პერიოდში.

0x01 graphic

-ვის ეხმარება წჯსკ?

0x01 graphic

-დაჭრილებს, ტყვეებს, მშვიდობიან მოსახლეობას.

0x01 graphic

-როგორ ეხმარება წჯსკ მშვიდობიან მოსახლეობას?

0x01 graphic

-საკვებით, ტანსაცმლით, საბნებით. აკავშირებს ომით დაშორებულ
ოჯახის წევრებს.

LEÇON 2

0x01 graphic

0x01 graphic

-Qui peut aussi aider les victmes en temps de guerre à coté du CICR?

0x01 graphic

-Ce sont les Sociétés nationales.

0x01 graphic

-Lisons le texte et traduisons-le oralement.

Dès 1863 la création de Sociétés nationales a commencé dans divers pays. Il y a une SN par pays. La SN travaille essentiellement dans son propre pays. Elle aide les personnes âgées et les personnes sans famille, les malades, elle donne des cours de premier secours. Elle peut avoire des hopitaux... En temps de guerre elle porte secours aux blessés et assiste les victimes au côté du CICR. Ces Sociétés s'appellent Sociétés nationales de la Croix-Rouge, et dans la plupart des pays musulmans - les Sociétés nationales du Crois-sant-Rouge. La Croix-Rouge géorgienne a était reconnue 1997. Avec l'aide du CICR et de la Fédération elle mène des programmes sociaux et d'information. Vous pouvez voir les emblèmes de ces Sociétés sur les dessins 2 et 3.

Remarque: Certains pays musulmans utilisent la croix rouge en
tant qu'emblème.

II.

0x01 graphic

-Et moi, je crois que le symbole utilisé n'a aucune importance,
il est plus facile d'utiliser tous les deux symboles à la fois.

0x01 graphic

-Si, c'est important. Les deux symboles utilisés ensemble indiquent une
autre organisation.

0x01 graphic

-Laquelle ?

0x01 graphic

-La Fédération internationale des sociétés Croix-Rouge et
Croissant-Rouge.

Devoir 3

Lisez le texte tout seul. Inscrivez les mots inconnus sur votre cahier et traduisez le texte par écrit.

La Fédération des sociétés Croix-Rouge et Croissant-Rouge est une organisation internationale qui unit les Société nationales. Elle assiste la population lors des catastrophes naturelles et la famine, dans les différents pays du monde. La Fédération fut créée en 1919. Son emblème est présenté sur le dessin 4.

LEÇON 3

წითელი ჯვრის საერთაშორისო კომიტეტი, ეროვნული საზოგადოებები და წითელი ჯვრისა და წითელი ნახევარმთვარის საერთაშორისო ფედერაცია ერთი მოძრაობის შემადგენელი ნაწილებია. ამ მოძრაობას ეწოდება წითელი ჯვრისა და წითელი ნახევარმთვარის საერთაშორისო მოძრაობა.

Le Comité international de la Croix-Rouge, les Sociétés nationales et la Fédération internationale des sociétés Croix-Rouge et Crois-sant-Rouge sont les composantes d'un mouvement. Ce mouvement s'appelle le Mouvement international de la Croix-Rouge et du Croissant-Rouge.

0x01 graphic

-Est-ce que toute personne peut utiliser cet emblème ?

0x01 graphic

- Non, seulement les personnes qui travaillent dans cette organisation.

0x01 graphic

-J'ai vu ces emblèmes aussi sur des voitures .

0x01 graphic

-Ces voitures appartiennent à ces organisations.

0x01 graphic

-J'ai vu une croix rouge sur le mur d'un hôpital.

0x01 graphic

-Si ce n'est pas un hôpital de la Croix-Rouge il doit utiliser
cet emblème seulement en temps de guerre pour ne pas être attaqué.

0x01 graphic

-Pourquoi ne doit-il pas être attaqué?

0x01 graphic

-Parce qu'il est interdit d'attaquer les médecins et les blessés
même en temps de guerre.

Devoir 4

A partir du vocabulaire donné:

a) Copiez les mots qui se prononcent de la même façon qu'en d'autres langues (par exemple, „humanitaire“);

b) Copiez les mots liés aux emblèmes;

c) Copiez les mots qui indiquent les souffrances des gens;

d) Copiez les mots qui ne font pas partie des 3 groupes précédents.

LEÇON 4

Devoir 5

Terminez les propositions suivantes en choisissant la version correcte.

Le Comité international de la Croix-Rouge a été créé

a) en France
b) en Angleterre;
c) en Suisse. (correct)

Le Comité international de la Croix-Rouge aide:

a) les victimes de la guerre; (correct)
b) les personnes âgées sans famille;
c) les victimes des inondations;
d) les victimes des tremblements de terre.

La Société nationale de la Croix-Rouge aide:

a) les blessés de la guerre à l'extérieur de leur pays;
b) les blessés de la guerre à l'intérieur de leur pays; (correct)
c) les personnes âgées .(correct)

La Fédération internationale des sociétés Croix-Rouge et Croissant-Rouge aide:

a) les blessés sur les lieux des combats
b) la population lors de famine;(correct)
c) les victimes des tremblements de terre. (correct)

Devoir 6

Recopiez le dessin, recopiez la proposition et inscrivez les mots qui conviennent.

0x01 graphic

C'est l'emblème du.......
(Comité international de la Croix-Rouge)

0x01 graphic

C'est l'emblème de .........
(la Société nationale de la Croix-Rouge)

0x01 graphic

C'est l'emblème de..........
(la Fédération internationale des sociétés
Croix-Rouge et Croissant-Rouge)

VOCABULAIRE

français-géorgien

aider - დახმარების გაწევა
agir -მოქმედება
à la fois -ერთდროულად
appartenir -კუთვნება
armé -შეიარაღებული
assister -დახმარების გაწევა
attaquer - თავდასხმა, შეტევა
aucun - არავითარი

blessé - დაჭრილი

cas m -შემთხვევა
catastrophe naturelle f - სტიქიური უბედურება
cercle m - რგოლი
chrétien - ქრისტიანული
combat m - ბრძოლა
composant - შემადგენელი ნაწილი
conflit m - კონფლიქტი
connaître -ცნობა, ნაცნობობა
couverture f -საბანი
création f - შექმნა
créer -შექმნა
croir - მიჩნევა
croissant m - ნახევარმთვარე
croix f - ჯვარი

différent - სხვადასხვა, განსხვავებული
divers - სხვადასხვა

emblème m - ემბლემა
essentiellment - ძირითადად
extérieur - გარეთ

facile - ადვილი
famine f - შიმშილი
fédération f - ფედერაცია
forme f - ფორმა

gens - ადამიანები
guerre f - ომი

hôpital m - საავადმყოფო
humanitaire -ჰუმანიტარული

image f- სურათი
importance f - მნიშვნელობა
important - მნიშვნელოვანი
indiquer - აღნიშვნა, მინიშნება,
inondation f - წყალდიდობა
interdir -აკრძალვა
intérieur - შიდა, შიდა ნაწილი, ინტერიერი
international - საერთაშორისო

lier - დაკავშირება
lieu m - ადგილი

monde m -მსოფლიო
mouvement m - მოძრაობა

mur m - კედელი
musulman - მუსლიმური

nécessaire - საჭირო, აუცილებელი
nourriture f - საკვები

oralement -ზეპირად
organisation f - ორგანიზაცია

pays m - ქვეყანა
personne âgée f - მოხუცებული
personne sans famille f - მარტოხელა
population civile f - მშვიდობიანი მოსახლეობა
porter secours - დახმარების გაწევა
précédant - წინა
prisonnier de guerre m - სამხედრო ტყვე
protection f - დაცვა

rouge - წითელი

société nationale f - ეროვნული საზოგადოება
souffrance f -ტანჯვა
Suisse f -შვეიცარია
symbole m -სიმბოლო

tremblement de terre m - მიწისძვრა
trouver -პოვნა

vêtement m - ტანსაცმელი
victime f - მსხვერპლი
voiture f - მანქანა