კარბელაშვილი პოლიევქტოს
ბიბლიოგრაფიული ცნობა კატალოგი დავით გარეჯის უდაბნოს ძველის ხელნაწერის წიგნებისა,
შედგენილი 4-ფებერვალს 1886-ს წ.
1 „სახარება“ ხუცური ასო-მთავრულით ტყავზედ ნაწერი, ყდაში მეორედ შეკრულია 1070 წ.
და სულ 432 გვ. in 8.
„მათეს სახარების თარგმანება“, ტყავზედ ნაწერი, 618 გვ. in 8.
„სახარების თარგმანება“ ტყავზედ ნაწერი, in folio.
„მამათ ცხოვრება“ ტყავზედ ნაწერი, in folio..
„მარხვანი“ ტყავზედ ნაწერი, in f,
„სვინაქსარი“ ტყავზედ ნაწერი, in f.
„სახარება“, ტყავზედ ნაწერი, in 8.
„სწავლა მონაზონთა“ ტეავზედ ნაწერი, in 12. ,
„დავითნის თარგმანება“, ტყავზედ ნაწერი. in 12. სულ 36 რვეულია, არის 514 გვ. უნდა
იყოს 576 გვ. დაწერილია 1035-ს წ. .
10. „საწელიწადო საწინასწარმეტყველო“ ტყავზედ. სულ 608 გვ. დაწერილია 1085 წ.
„სახარება“ ტყავზედ ნაწერი, თავი და ბოლო აკლია.
„სადღესასწაულო“, ბოლოა მარტო, ტყავზედ.
„ლავსაიკონი“ ოქროპირისა ტყავზედ, 378 გვ. in folio.
„მეტაფრასი“, ტყავზედ, 510 გვ. in folio.
„სამოციქულო“, თავი ქაღალდზედ, ბოლო ტყავზედ.
„მარხვნის საკითხავები“, ტეავზედ, თავი და ბოლო აკლია.
„სვინაქსარის და სახარების თარგმანების“ ფურცლები, ტყავზედ.
„დიდმარხვის კვირიაკეთა სახარებების თარგმანება“, ტვავზედ.
„კლემაქსი“, ტაკზედ, 680 გვ. in 8. დაწერილია 1066 წ.
20. „მეტაფრასი, ანუ დამასკელი“ გრიგოლისა ტყავზედ 502 გვ. in 16.
„მარხვანი“ ტყავზედ, in 8.
„ჟამნ-გულანი“, in 12. თავი აკლია |(ამის ქვეით ქაღალდზე ნაწერებია)
„მეტაფრასი“ დიდი.
„სადღესასწაულო“ in f. დაწერილია | მოსკ-ს 1742 წ.
სახარება 2 in 8.
დოღმატიკა: in f. 572 გვ. მხედრულად ნაწერი.
„ქართველთ წმიდათა ცხოვრება) in f. ნაკლულია.
დავითნია in f. 30.
«ტიბიკონი საბას ლავრისაა in 8. 266 გვ
„ტიბიკონი სრული, რუსულიდგან ნათარგმნია in f. 868 გ. პასკალიით.
„ქართველთ წმ. მეტაფრასნი და საგალობელნი“. in f,
„სტოდიერი“. 228 გვ. in f. „სწავლანი ეფრემ ასურისა“. in f.
„სადღესასწაულო“ in f. დაწერილია მოსკოვს 1742 წ.
„სახარება“ in 8.
„დოღმატიკა“ in f. 572 გვ. მხედრულად ნაწერი.
„ქართველთ წმიდათა ცხოვრება“ in f. ნაკლულია.
„დავითნი“ in f.
30. „ტიპიკონი საბას ლავრისა“ in 8. 266 გვ. 1
„ტიბიკონი სრული, რუსულიდგან ნათარგმნი“„ in f. 868 გვ. ჯასხალით.
„ქართველთ წმ. მეტაფრასნი და საგალობელნი“. in f,
„სტოდიერი“. 228 გვ. in f.
„სწავლანი ეფრემ ასურისა“. in f. 1150 გვ.
„ცხოვრება იოანე სინელისა“ in f. 688 გვ.
„იოანეს სახარების თარგმანება“. in f. 572 გვ.
„ხრონოგრაფი“ in 8. 488 გვ.
„ხრონოგრაფი“ in. 6. 734 გვ.
„ცხოვრება მაქსიმე აღმსარებელისა“. in f. 340 გრ. მხედრულად ნაწერი
„დიონოსიოსის ცხოვრება და შრომანი“ in f. 508 გვ.
40. „მეტაფრასი“ საზოგადოin f.
„მეტაფრასი“ in f.
„გრდემლი“ in 8. 360 გვ. მხედრულად ნაწერია ბესარიონ კათალიკოზისა.
„გრდემლი“ in 8, 368 კკ. ხუცუქრი იმისივე.
„ტიბაკონი“ და საგალობელი.
«ცხოვრება გრიგოლ ღვთის-მეტყველისა, in 12. 92 გვ. :
„სახარება და სამოციქულო“.
„სტოდიერი“ in 8. 476 გვ. ბოლო „ტეაკზედ ნაწერი აღაპებით.
„სტოდიერი“ in f. 1460 გვ.
„მოთმინებისათვის“, სწავლა ეფრემ ასურისა in f. 732 გვ.
50. „მამათ ცხოვრებაა in f.
„ქართველთ წმიდათა ცხოვრება და საგალობელნი) in 8. 748 გვ.
„ცხოვრება და შრომანი გრიგოლ ღვთის მეტეველისა“ in f. 652 გვ. მხედრ.
„წიგნი ღაღადებისა“ iu 8. 1222 გვ. მხედრულად ნაწერი.
„მამათ ცხოვრებაა“ in f. 634 გვ.
„მათეს სახარების თარგმანება in 8.
„ლავსაიკონი“ in f.
„ტიბიკონი საბას მონასტრისა“, in 8.
„ათორმეტ წმიდათა ცხოვრება“ in 8 408 გვ.
„ცხოვრება მაქსიმე აღმსარებელისა“ , in f. 334 გვ. მხედრულად ნაწერი.
60 „ითიკა ვასილი დიდისა“ in f. 534 გვ. მხედრულად ნაწერი.
„მარკოზის სახარების თარგმანება“, in f. 122 გვ. მხედრულად ნაწერი.
„კლემაქსი“ in 8. 702 გვ. „ჟამნი-ლოცვანი“ in 8.
«კანონნი წმ. მოციქულთა და კრებათა“ in f. 548 გვ.
„ბერძული ღრამატიკა“, in 16 492 გვ. 1724 წ. დაბეჭდილი.
„მიუწდომელობისათვის ღვთისა“ იოანე დამასკელისა , in 8. 1744 წ. დაბეჭდილი
მოსკოვში.
„მიუწდომელობისათვის ღვთის“ მისივე. in f. 196 გვ. ხუცური ხელ-ნაწერი.
„სჯულის კანონი“ in 16. 372 გვ.
„კავშირი“ პროკლე დიოდოხოსისა, in 16, 380 გვ. მხედრულად ნაწერი.
70. „მეექვსე კრების კანონი“ in 16, 376 გვ. მხედრ.
„იოანეს გამოცხადების თარგმანება“ in 16. 270 გვ.
„დიალექტიკა“ in 16, 226 გ. მხედრ.
„წიგნი საზღვართა“ in 16, 152 გვ. მხედრ.
„ქართული დრამატიკა“ გაიოზისა, in 16. 1789 წ. დაბეჭდილი კრემენჩუგს.
„ქართული ღრამატიკა in 8. 36 გვ. მხედრ.
„რიტორიკა“ in 8. 208 გვ. მხედრ.
„წმ. საბას ცხოვრება“ in 8. 574 გვ.
„მიუწდომელობისათვის ღვთისა“ იოანე დამასკელისა, in f.
„ქართული დრამატიკა“ ანტონ კათალიკოზისა, in 4. 388 გვ.
80 „სძლის პირნი“ in 16.
„კონდაკი“ მხატვრობით, in 8. 206 გვერ.
„წმ. მარინას საგალობელი“, in 8. მხედრ.
„სამ-საგალობელი, სერობასა ზედა“.
„კონდაკი მღვდელი მთავრის წირვისა“, in f.
კონდაკი მღვდელთ-მთავრის“ in f.
„ლოცვანი“ in 8.
„დავითნი“ in 8.
„სახარება“ in f. 1743 წ. დაბეჭდილი მოსკოვს.
„პარაკლიტონი“ in f.
90. „პარაკლიტონი“ in f.
„ტიბიკონი საბას ლავრის“ in 8.
„პარაკლიტონი“. in 8.
„კურთხევანი“ in 8.
„კონდაკი“ in 8.
„კონდაკი“ in 8
„ ჟამნი“ in 8.
„ტიბიკონი საბას ლავრის“ in 8.
„სადღესასწაულო„ in 12.
„დავითი“ in 8,
100. «სამთვენია XII I, II. სადღესასწაულო), in f. 702 გ). მხედრ.
„თებერვალი. სადღესასწაულო“, in f. მხედრ
„კურთხევანი“. in 8.
„იანვარი. სადღესასწაულო“ in f. მხედრ.
„ჟამნი“ in 16.
„ლექსიკონი“ საბა ორბელიანისა, in 8, 882 გვ. მხედრ.
„გულანი„ in f. დოდოს მონასტრი
„გულანი“ in f. და შლილია.
„სწავლა მეორედ მოსვლისათვის, პეტრე მოციქულისა, in 16, მხედრ.
„ადამის ცხოვრება“ in 8. 376 გვ.
110. „კატეხიხმო“ ანტონ კათალიკოზისა, in 8. გადაწერილია 1769 წ.
აი ეს არის ხელ-ნაწერთა კატალოგი. საეკკლესიო დაბეჭდილ წიგნთა რიცხვი ორჯერ მეტი
იქმნება. დღეს ეს მდიდარი ბიბლიოთეკა ერთი ათად მდიდარი იქმნებოდა, თუ არ ორჯერ
ლეკთაგან უდაბნოს კლება და მოსამსახურე პირთაგან გაზიდვა. მაგ. ისინი ბერი 1860 წ.
გადუევანით შუამთაში და თან წაუღია ერთი მაფრაშა სელ-ნაწერის წიგნებით სავსე,
რომელიც დარჩომია ვიღაც ბერიშვილს საგარეჯოშა, ისისის სიკვდილისაგამო. გზად. ტაკზედ
ნაწერი სულ 22-ია. დანარჩენი ქაღალდზეა ნაწერი. მომეტებული ნაწილი ამა 110 წიგნისა
სავსეა ისტორიულისა და ბიბლიოგრიჭიულის მინაწერებით. მე მხოლოდ ტყავზედ ნაწერების
მინაწერები“ გამოვსწე. რე, რომელთაც მოკლე ხანში გამოვგზავნი დასაბეჭდად. ეს
„მინაწერნი“, როგორც მკითხველი თვით დარწმუნდება, სავსეა ისტორიულის ინტერესით,
რადგან „ქართლის ცხოვრების ცნობებს ამტკიცებენ და ქართულის სიტყვიერების
აღორძინებას X-XI საუკუნეში აჭე მარიტებენ. კარგი იქმნებოდა ქაღალდზე ნაწერთაგანაც
მინარების გადმოღება, მაგ რამ დრო-ჟამი ხელს არ მიწეობდა. მასაც გუმადლი
შემთხვევას, რომ მე უდაბნოს „აღწერის“ შედგენა მქონდა მონდობილი და ამ «მინაწერების
გამოწერა მაინც მოვასწარ.